برپایی دو تجمع در تقبیح سیاست‌های دولت فاشیست ترک در روژاوا

روز گذشته دو تجمع خبری در روژاوا برگزار شد. نیروهای دفاع اجتماعی از تصمیم به مشارکت در جنگ انقلابی خلق در صورت حمله احتمالی ترکیه گفتند و خبرنگاران عضو اتحادیه رسانەهای آزاد از سرکوب مطبوعات در ترکیه.

در حالی که ترکیه به توپباران حوالی عفرین اشغالی ادامه داد، روز گذشته دو تجمع خبری در روژاوا برگزار شد. نیروهای دفاع اجتماعی از تصمیم به مشارکت در جنگ انقلابی خلق در صورت حمله احتمالی ترکیه گفتند و خبرنگاران عضو اتحادیه رسانەهای آزاد از سرکوب مطبوعات در ترکیه.

در هفتەهای گذشته روزی نبوده که خطوط تماس با مناطق تحت اشغال ترکیه در شمال سوریه توپباران نشوند. خبرگزاری هاوار دیروز با انتشاری تصاویری اعلام کرد چند روستای بخش شیرآوای عفرین توپباران شدند.

حملات توپخانه‌ای ترکیه به نواحی فدراسیون شمال و شرق سوریه در حالی بوده که اردوغان دیکتاتور این کشور همچنان روژاوا را تهدید به حمله نظامی می‌کند و منتظر فرصتی برای شروع حمله است.

آلدار خلیل عضو شورای ریاستی حزب اتحاد دمکراتیك دیروز اعلام کرد با توجه به عدم شفافیت مواضع روسیه و آمریکا و بی‌اعتمادی به طرفین بین‌المللی ضامن آتش‌بس، آنها در حال سازماندهی مردمی برای دفاع از کیان خویش با استراتژی جنگ انقلابی خلق هستند.

در کنار نیروهای سوریه دمکراتیک که ائتلافی نظامی متشکل از یگان‌های مدافع خلق و گروه‌های بومی عرب و مسیحی منطقه است، در روژاوا قوایی بنام نیروهای دفاع اجتماعی موسوم به ‌"ه‌.پ.‌ج" وجود دارد. آنها شهروندان عادی هستند که برای دفاع در زمان حمله داعش یا ترکیه و سایر نیروهای متخاصم آموزش دیده‌اند.

گروهی از زنان و مردان عضو "ه.‌پ‌.ج" با برگزاری یک تجمع خبری در گرکه‌لگه به تهدیدهای ترکیه واکنش نشان دادند.

علی حسن، سخنگوی تجمع‌کنندگان گفت نیروهای دفاع اجتماعی تهدیدهای ترکیه را محکوم می‌کند که حاوی شدیدترین نوع خشونت‌ها، شکنجه و تغییر بافت جمعتی است؛ مانند آنچه در نواحی اشغالی عفرین، گری‌سپی و سرکانی یا ادلب، باب و اعزاز انجام دادند.

او گفت اگر ترکیه به مناطق خودمدیریتی دمکراتیك و سرزمین همزیستی خلق‌ها حمله کند، هرگز سکوت نخواهند کرد و دست به مقاومت می‌زنند.

همچنین گروهی از خبرنگاران شمال و شرق سوریه طی تجمعی خبری در قامشلوی روژاوا به سرکوب رسانەهایی که حقایق جنگ را بر خلاف میل دولت اردوغان پوشش می‌دهند اعتراض کردند.

جانه خمگین یک سخنگوی اتحادیه رسانەهای آزاد به سرکوب مردمان منطقه توسط ترکیه و حمایت آشکار آنکارا از داعش و اسکان گروههای تبه‌کار در نواحی اشغالی شمال سوریه اشاره کرد و گفت جنایات جنگی ترکیه در تضاد با تعهدات بین‌المللی است.