طلال محمد: لازم است نیروهای کورد سریعا در مقابل حملات ارتش ترک وارد عمل شوند

طلال محمد از نیروها و احزاب سیاسی کورد درخواست کرد که در مقابل حملات اشغالگرانه دولت ترک مقاومت کنند. طلال محمد در این باره اعلام کرد که جامعه بین‌المللی با سکوت خود در مقابل بکارگیری سلاح‌های شیمیایی از سوی دولت ترک، به همکار ترکیه تبدیل شده است.

قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق در ۲۹ سپتامبر اطلاعیه‌ای را منتشر کرده و در آن اعلام کرده بود که ارتش ترک طی ۱۵ روز گونه‌های جدیدی از سلاح شیمیایی را مورد استفاده قرار داده است.  بدون هیچ تردیدی بکارگیری سلاح‌های شیمیایی نقض قوانین بین‌المللی جنگی محسوب شده و به عنوان عملی ضد انسانی در حیطه جرایم جنگی قرار می‌گیرد. اما آمریکا و اتحادیه اروپا در مقابل حزب کارگران کوردستان را که برای استیفای حقوق خلق کوردستان مبارزه می‌کند، وارد لیست ترور کرده و با سکوت خود در جرایم جنگی دولت ترک سهیم می‌شوند. کشورهای عضو ناتو که از دولت  نژادپرست ترک حمایت می‌کنند و به هر نحو ممکن همکاریهای تکنولوژیک خود را با این کشور ادامه می‌دهند، شرکای جنایات دولت ترک محسوب می‌شوند.

در همین رابطه ارتش اشغالگر ترک در ۱۵ روز اخیر انواع جدید از سلاح‌های شیمیایی را بکار گرفته است. آشکار است که این نوع جدید از سلاح‌های شیمیایی توسط یکی از کشورهای همکار با دولت ترک در اختیار این کشور قرار گرفته است. دولت‌هایی که این سلاح‌ها را در اختیار دولت ترک قرار می‌دهند و کشورهایی که در مقابل بکارگیری این سلاح‌ها سکوت می‌کنند، شریک جنایتهای ضد انسانی هستند که در کوردستان صورت می‌گیرد.

در رابطه با این موضوع خبرگزاری هاوار با  طلال محمد ریاست مشترک حزب صلح دمکراتیک کوردستان گفتگویی را انجام داده است. در این گفتگو طلال محمد خاطرنشان ساخت که ارتش اشغالگر ترک از ۲۳ اوریل به مناطق باشور کوردستان حمله کرده است اما به دلیل مقاومت نیروهای گریلا تا کنون به هیچ نیتجه‌ای دست نیافته است.

طلال محمد در این گفتگو اظهار داشت که نیروهای گریلا پیشروی‌های ارتش اشغالگر ترک به سوی عمق باشور کوردستان را متوقف کرده‌اند و در این باره اظهار داشت: این مقاومت مدید مانند دیواری بوده است که پیشروی‌های ارتش اشغالگر ترک را که از سلاح شیمیایی استفاده می‌کند، متوقف کرده است.

استفاده از سلاح شیمیایی ممنوع است، اما بکارگیری آن علیه کوردها ممنوع نیست!

طلال محمد در این گفتگو اظهار داشت که هدف اصلی دولت ترک از بکارگیری سلاح‌های ممنوعه شیمیایی درهم شکستن اراده نیروهای گریلا بوده و در ادامه اظهار داشت: کاربرد سلاح‌های شیمیایی جنایتی نابخشودنی است و بر اساس قوانین و مستندات بین‌المللی ممنوع است. اما زمانیکه این سلاح علیه کورد بکار گرفته می‌شود، جامعه بین‌المللی سکوت می‌کند.

طلال محمد در  رابطه با سکوت در مقابل بکارگیری سلاح‌های شیمیایی علیه باشور کوردستان از سوی دولت ترک اظهار داشت: ما مشاهده می‌کنیم که جامعه بین‌المللی و دولت‌های عضو ناتو چشم بر جنایات دولت ترک می‌بندند. سکوت انها در این باره نشان از منافع مشترک این دولت‌ها با دولت ترک دارد. وی در ادامه خاطرنشان ساخت که کوردستان در میان چهار کشور تقسیم شده است و کورد خود برخوردار از پروژه‌ای دمکراتیک است. دولت‌های سرمایه‌داری و ملی گرا می‌بینند که در صورتیکه پروژه دمکراتیک در باکور کوردستان با موفقیت نهادینه شود، حاکمیت و اقتدار آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد. به همین دلیل است که در مقابل حملات ارتش ترک به دستاوردهای خلق در روژآوا و باشور کوردستان سکوت می‌کنند.

طلال محمد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت که فرهنگ دولت اشغالگر ترک و آ.ک.پ بر اساس فرهنگ عثمانی شکل گرفته است و  مبتنی بر قتل‌عام خلق‌ها و خصوصا خلق کورد بوده است. هم اکنون دولت ترک به کشور همسایه حمله می‌کند، اما حکومت‌های این کشورها و بویژه دولت عراق و باشور کوردستان هم سکوت کرده‌اند.

در صورتیکه خلق کورد وارد عمل نشود باید هزینه‌های سنگینی را بدهد

طلال محمد در رابطه با برخی از نیروهای کورد که با دولت ترک همکاری می‌کنند اظهار داشت: لازم است که پارت دمکرات کوردستان به خوبی بر این نکته واقف باشد که ترکیه دشمن تمامیت خلق کورد است و صرفا دشمن یک حزب نیست، دولت ترک خطری بزرگ است که باشور کوردستان را تهدید می‌کند. حملات ترکیه تنها علیه پ.ک.ک نیستند، بلکه ترکیه تلاش می‌کند که منطقه اقلیم باشور کوردستان را اشغال کند. اگر خلق کورد در مقابل این اقدام موضع نگرد، در نهایت باید هزینه‌های سنگینی را بدهد.

طلال محمد در این گفتگو از تمام احزاب و سازمان‌های کوردی و خصوصا پارت دمکرات کوردستان درخواست کرد که در راستای منافع خلق کورد و نه دشمنان خلق کورد گام بردارند. در صورتیکه دولت ترک بیش از این وارد باشور کوردستان شود، تمام احزاب و سازمان‌های کوردی در این بخش از کوردستان نابود می‌شوند. امروز به پ.ک.ک حمله می‌کنند، فردا به خود پارت دمکرات کوردستان حمله می‌کنند. سپس به اتحادیه میهنی کوردستان،  همه این را می‌دانند. لازم است که تمام نیروها و احزاب کوردی به فراخوان نیروهای مدافع خلق پاسخ داده و تمام انرژی خود را در مسیر مبارزه ملی قرار داده تلاش کنند بر جامعه بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی فشار وارد کنند تا در این باره صدای خود را بلند کنند.

طلال محمد ریاست مشترک حزب صلح دمکراتیک در خاتمه اظهار داشت که لازم است احزاب و نیروهای سیاسی کورد در مقابله با حملات ترکیه دارای برنامه سیاسی باشند.