ترکیه و گروه‌های تبهکارش مناطق منبج و تل‌رفعت را توپباران و تهدید به حمله می‌کنند

دولت ترکیه تهدیدهای خود علیه خودمدیریتی دمکراتیك شمال و شرق سوریه را متوقف نکرده و اکنون حمله نظامی به تل‌رفعت و منبج را مطرح می‌کند.

ترکیه همزمان با ادامه تهدیدها علیه اداره خودگردان شمال و شرق سوریه به توپباران برخی نواحی ادامه داده و یک کودک دیگر را زخمی کرده است. از سویی شاخەهای القاعده و داعش از زبان اردوغان انگیزه گرفته و به حرکت درآمده‌اند. در این بین گروه‌های تبهکار نزدیک به ترکیه در شهر اشغالی گری‌سپی دیروز هدف حمله هوایی یک هواپیمای بدون سرنشین ناشناس قرار گرفته‌اند. نیروهای سوریه دمکراتیك ادعای رسانەهای ترکیه درباره حمله موشکی ق.س.د به گری‌سپی را رد کرده ولی گفته که در صورت هر حمله احتمالی از منطقه دفاع خواهد کرد.

دولت ترکیه تهدیدهای خود علیه خودمدیریتی دمکراتیك شمال و شرق سوریه را متوقف نکرده و اکنون حمله نظامی به تل‌رفعت و منبج را مطرح می‌کند.

این نواحی از مناطق اشغالی شمال سوریه از هفته ها پیش هدف حملات راکتی و توپخانه ای قرار گرفته‌اند.

منابع بومی می‌گویند در جریان توپباران یک روستای واقع در ضلع شمالی بخش زرگان، یک کودک چهارده ساله به نام "محمد یوسف" زخمی شده است. او در بیمارستان تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارد. در عین حال پهبادهای مسلح ترکیه دوباره در آسمان منطقه پروازه کرده‌اند.

نیروهای سوریه دمکراتیك دیروز اعلام کرد ترکیه تبهکاران هیأت تحریرالشام که یک شاخه القاعده است را در حوالی عفرین مستقر کرده است. علیرغم آنکه مقامات آمریکا بطور رسمی از ترکیه خواستند از هرگونه حمله نظامی جدید و تنش‌‌آفرینی پرهیز کند، روسیه که یک ضامن دیگر آتش‌بس در شمال سوریه است تاکنون سکوت اختیار کرده است.

شواهد نشان می‌دهد همزمان با تهدیدهای اردوغان، هسته‌های مخفی داعش و سایر گروه‌های بنیادگرای افراطی در سوریه به جنب و جوش افتاده‌اند.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دمکراتیك از انجام یک عملیات در شرق حسکه خبر داده و گفته که چهار تروریست از جمله یکی از سرکردگان داعش دستگیر و مقادیری سلاح و مهمات از آنها کشف شده است. ق.س.د می‌گوید این گروه قصد یک عملیات تروریستی علیه غیرنظامیان داشته و تجهیزات همراه آنها حاکی از تدارک حمله بود.

ق.س.د همچنین از جانباختن یکی از مبارزانش به نام "مونزور خلف" از اهالی تربسپی طی درگیری هفتم خردادماه با عناصر داعش در حوالی دیرالزور خبر داده و تصریح می‌کند خیال سازمان تبهکار برای بازسازی خلافتش با کمک ترکیه همانند تلاش برای فراری دادن داعشیان در زندان الصناعی بر باد رفته است.

در میانه این وضعیت تنش‌آلود، دیروز گروه‌های تبهکار مسلح وابسته به ترکیه در شهر اشغالی گری‌سپی هدف یک حمله هوایی قرار گرفتند. نیروهای سوریه دمکراتیك در یک اطلاعیه ادعای رسانەهای ترکیه در مورد حمله موشکی ق.س.د به گری‌سپی را تکذیب کرد و به نقل از منابع بومی گفت این حمله را یک هواپیمای بدون سرنشین ناشناس انجام داده است.