تشییع و خاکسپاری پیکر ۱۸ شهید در حسکه و دیرک

پیکر ۱۸ شروان که در نتیجه‌ی حمله تبهکاران داعش و بمباران‌های جنگنده‌های دولت فاشیست ترکیه به شهادت رسیده بودند، طی مراسمی باشکوه در حسکه و دیرک به خاک سپرده شدند.

عصر روز گذشته (سه‌شنبه ٨ فوریه) هزاران تن از اهالی حسکه پیکر شهدا غسان نواف، ایمن ناصر، محمود سیف‌الدین، داوود سلیمان، حسین خدر، احمد نواف، حمید توفیق، محمد حمید، محمد ابراهیم، خدر حسین و عبدالرزاق عیسی را با همراهی کاروانی بزرگ در مقابل مرکز مجلس خانواده شهدا تحویل گرفته و به سمت آرامگاه شهید دژوار بدرقه نموده و به خاک سپردند.

همچنین هزاران تن از اهالی منطقه دیرک در کانتون قامشلو با تحویل گرفتن پیکر شهدای نیروهای سوریه دمکراتیک (ق.س.د) محمد محمد (محی‌الدین)، عبدالرحمن شیخو (سیابند بی‌کس)، محمد اسماعیل (شیار کوبانی)، محمد حسن (غمگین بلبل) که در روز اول فوریه در نتیجه بمباران دولت ترکیه در ایستگاه برق روستای تقل بقل دیرک شهید شدند تجمع کردند.

همچنین پیکر ۳ شهید با نام‌های هاکان یلماز (پارتیزان آمد)، مدنی بزروک (مدنی نورشین)، مصطفی گلر(موسی درسیم) که در عملیات "گرز خلق" علیه تبهکاران داعش در حسکه شهید شده بودند و شهید نصیبه تک‌تک (آرین باهوز) که در نتیجه بیماری در شهر قامشلو شهید شده بود، در مقابل بیمارستان دیرک تحویل گرفته شد.

پس ‌از تحویل گرفتن پیکر ۷ شهید، جمعیت با همراهی صدها اتومبیل به سمت قبرستان شهید خبات دیرک به راه افتاده و پیکر شهدا را به خاک سپردند.

سُعاد مصطفی به نمایندگی از مجلس خانواده شهدای دیرک با اشاره به نقش شهدا در آزادی خاک و میهن گفت:"شهدا برای آزادی و کرامت خلق جنگیدند و جان خود را برای دفاع از همه بشریت فدا کردند و در مقابل فاشیسم ترک و همکارانشان مبارزه نمودند."

در همین مراسم افرام اسحاق، ریاست مشترک شورای کانتون قامشلو به توطئه‌ها علیه خلق‌های شمال و شرق سوریه با هدف شکستن اراده مردم منطقه اشاره کرد و گفت:"نیروهایمان و خلق شمال و شرق سوریه بر اساس فلسفه ملت دمکراتیک و همزیستی مسالمت‌آمیز خلق‌ها، توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کنند."

دیرک:

 

حسکه: