خبر فوری: استرک تی‌وی و مدیا هابر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: این حمله غیرقانونی و توطئه است، نمی‌توانند ما را ساکت کنند

توطئه مشترک ناتو و روسیه علیه کوردها: قتل ۶٨۶ شهروند عفرین اشغالی در ۴ سال گذشته

رژیم تبهکار ترک و مزدورانش در طی چهار سال گذشته حداقل ۶٨۶ شهروند غیرنظامی عفرین اشغالی را به قتل رساندند

جنایت‌های رژیم تروریست ترک و گروه‌های جهادی اسلامی علیه کوردستانیان در عفرین اشغالی طی ۴ سال گذشته به شیوه‌ای سیستماتیک ادامه داشتە‌اند. از زمان اشغال عفرین در توطئه‌ای بین‌المللی تا امروز ۶٨۶ غیرنظامی عفرین از سوی ترکیه و مزدورانش به قتل رسیده‌اند و بیش از ٨ هزار و ۴۵۵ شهروند غیرنظامی نیز توسط ارتش ترک و نوچه‌های رژیم ترک ربوده‌ شده‌اند.

امروز ١٠ دسامبر روز جهانی حقوق بشر است. از ١٨ مارس ٢٠١٨ که عفرین اشغالی در توطئه‌ی مشترک ناتو و روسیه به اشغال ترکیه درآمد به مرکز جنایت مبدل شد، در عفرین که تا پیش از نوروز ٢٠١٨ آزادترین و آرام‌ترین منطقه تمام سوریه بود با سکوت سازمان ملل و مماشات دولت‌های اروپایی شریک اردوغان به کشتارگاه کوردها از سوی رژیم ترک تبدیل شده است.

رژیم وحشی ترک، بازماندگان داعش و النصره روزانه در عفرین اشغالی به جنایت ضدبشری دست می‌زنند.

به گزارش سازمان حقوق بشر عفرین در چهار سال گذشته، ٨٨ شهروند عفرینی حین شکنجه از سوی نظامیان رژیم ترک و یا مزدوران وابسته به آنکارا جان باخته‌اند.

در این گزارش آمده است که حداقل ٩۶ زن در میان کشته‌شدگان هستند که ٧ زن به دلیل شکنجه و تجاوز جنسی به زندگی خویش پایان داده‌اند. علاوه بر اینکه نظامیان ترک و مزدوران جهادگرا به ٧١ زن عفرین تجاوز جنسی کرده‌اند.

تنها در سال ٢٠٢١ حداقل ۴٩ شهروند عفرین از جمله ١٣ زن و ١٣ کودک از سوی رژیم غاصب ترک به قتل رسید‌ه‌اند.

قبل از اشغال عفرین در توطئه بین‌المللی، ٩۶ درصدد ساکنان این منطقه را کوردها تشکیل می‌دادند، اکنون شمار کوردها تنها به ٢٣ درصد کاهش یافته است، از ١۵ هزار علوی تنها ٢٠٠ نفر باقی مانده و از ٢۵ هزار ایزدی تنها ٢ هزار در این منطقه زندگی می‌کنند.

شایان ذکر است که در پی اشغال عفرین بیش از ١٠٠ هزار شهروند به کانتون شهبا در شرق عفرین کوچ کردند اما این آوارگان نیز مداوما هدف حملات هوایی ارتش ترک قرار می‌گیرند.