تظاهرات شهروندان منبج علیه دولت اشغالگر ترکیه

ساکنان و شهروندان شهر منبج در منطقه خودگردان شمال و شرق سوریه علیه حملات اشغالگرانه دولت ترکیه و کشته شدن غیرنظامیان تظاهرات کردند.

در اعتراض و محکوم نمودن جنایات دولت اشغالگر ترکیه و باندهای مزدور وابسته به این کشور، صدها تن از ساکنان و شهروندان شهر منبج به خیابان آمده و در محله میزانه گردهم آمده و با سردادن شعارهای اعتراضی به سمت مرکز شهر راهپیمایی کردند.

پس از راهپیمایی، تجمعی در مرکز شهر برگزار شد. سهیل والی، رئیس مشترک کمیته آموزش و پرورش شهر منبج در این تجمع سخنرانی کرد و گفت: "ما حملات دولت اشغالگر ترکیه و گروههای تروریستی وابسته به این کشور به مناطق شمال و شرق سوریه را محکوم می‌کنیم. غیرنظامیان بر اثر بمباران متجاوزان کشته می‌شوند."

سپس عذاب العبود، رئیس مشترک مجلس منبج و از اعضاء حزب آینده سوریه صحبت کرد و اظهار داشت که دولت ترکیه از همان ابتدا از بحران سوریه برای منافع خود در منطقه استفاده کرده است. عذاب العبود در ادامه گفت: "دولت ترکیه می‌خواهد منطقه را دوباره اشغال کرده و امپراتوری جدید عثمانی را به ملت‌های خاورمیانه تحمیل کند. این دولت در ابتدا از داعش در گسترش مناطق اشغالی در سوریه حمایت کرد و اکنون از سلول ها و باندهای باقیمانده داعش حمایت می‌کند.

نسرین العلی، سخنگوی شورای زنان زنوبیا نیز گفت که اشغالگران به خانه‌های غیرنظامیان در نواحی مرزی منبج حمله می‌کنند و دولت ترکیه اخیراً یک خانواده را در عین عسا قتل‌عام کرده است.