ی.پ.گ/ی.پ.ژ: از انقلاب روژاوا محافظت می‌کنیم

فرماندهی کلی نیروهای ی.پ.گ /ی.پ.ژ با انتشار بیانیه‌ای دهمین سالگرد انقلاب ۱۹ ژوییه را گرامی‌داشت و خاطرنشان نمودند که برای دفاع از خلق و انقلاب، انقلاب را گسترش داده و آن را ادامه خواهند داد.

فرماندهی ‌کل یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) و یگان‌های مدافع زنان (ی.پ.ژ) به مناسبت دهمین سالگرد انقلاب ۱۹ ژوییه بیانیه‌ای منتشر نمودند.

فرماندهی ‌کل ی.پ.گ دهمین سالگرد انقلاب آزادی ۱۹ ژوییه را به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، شهیدان انقلاب، خلق‌های منطقه، مبارزان آزادی و به همه بشریت تبریک گفته و اعلام نمود، انقلاب آزادی روژاوا براساس پارادایم‌های رهبر آپو و با خون هزاران شهید ۱۰ سال را پشت سر گذاشت. در هیچ انقلابی دیده نشده ‌است که مانند انقلاب روژ آوا، در ده ‌ساله اول خود تا این حد با دشواری‌ها و سختی‌های مختلف مواجه شود اما علی‌رغم همه کمبودها و کاستی‌ها در مقابل هر گونه حمله‌ای مقاومت کرده و پارادایم آزادی را پیش برده‌است.

انقلاب روژاوا فراتر از همه ی تخمین‌ها خود را به بشریت رسانده و با کاراکتر خود نیروهای انترناسیونالیست را از همان آغاز جذب خود نمود. به‌ویژه در جنگ ما علیه داعش که مقاومت کوبانی آن را به اوج رساند بر چهار گوشه جهان تاثیر گذاشته و از کشورهای مختلف صدها جوان آزادیخواه و مبارز به صفوف ی.پ.گ و ی.پ.ژ پیوستند. بدون ‌شک نه‌تنها از لحاظ نظامی این تاثیر وجود داشت بلکه در اساس مدرنیته کاپیتالیست که جوامع و به‌ویژه جوانان را متفرق می‌کند، همه دیدند که راه درست و راه‌حل پیوستن به انقلاب روژاوا و جای گرفتن در آن است. به‌همین دلیل ده‌ها نیروی انترناسیونالیست در مقاطع زمانی مختلف در جنگ ما علیه اشغالگری شهید شدند. ما یاد این شهدا را گرامی می‌داریم.

انقلاب روژآوا انقلاب زنان است

فرماندهی در ادامه بیانیه خود اعلام کرد که در سرتاسر جهان انقلاب روژ آوا به‌عنوان انقلاب زنان شناخته می‌شود و گفت، زنان در مراحل مختلف زندگی بدلیل تفکر حاکم همیشه عقب نگه‌داشته شده و به‌هیچ‌وجه تاثیر آنها مشخص نبود، اما با فکر و اندیشه رهبر آپو خود را سازماندهی کرده و پیشاهنگی انقلاب روژآوا را به عهده گرفتند. در هر زمینه‌ای زنان چه از لحاظ نظامی و چه سایر زمینه‌ها خود را اثبات نمودند. با مشخص شدن و ایجاد نیروی نظامی زنان و همچنین در اداره خودمدیریتی آنان نقش اساسی برعهده داشتند. جامعه شمال و شرق سوریه براساس خط اکولوژیک، دمکراتیک و آزادی زنان آموزش را پیش می‌برد و بسیاری از مسائلی که در جوامع غربی جهان به ‌وجودآمده و به هیچ نتیجه‌ای نرسیده ‌است، با انقلاب روژاوا با پیشاهنگی زنان در مناطق شمال و شرق سوریه حل ‌شده و این نیز برای همه جهان به یک آلترناتیو تبدیل شد.

ما در مقابل حملات اشغالگرانه از دستاوردهای خود دفاع می‌کنیم

از همان آغاز انقلاب ما، دستاوردهای ما هدف دولت اشغالگر ترکیه و نیروهایی که نمی‌خواهند در منطقه ما زندگی آرام همراه با امنیت وجود داشته باشد، قرار گرفت. خلق‌های منطقه اعم از کورد، عرب، سریانی، آسوری، ارمنی و ترکمن و خلق‌هایی با باورها و اعتقادات مختلف برای آنکه دستاوردهای خود را حفظ نمایند و همچنین مناطقی که توسط دولت ترکیه و تبهکاران وابسته به آن‌ها اشغال شده ‌است را آزاد نمایند، در مقاومتی بی‌مانند به سر می‌برند. ما یکبار دیگر عهد خود را که برای آزادی به خلقمان داده‌ایم تکرار کرده و امید بشریت را در انقلاب روژآوا مخقق خواهیم کرد.

ما یکبار دیگر دهمین سالگرد انقلاب روژاوا را به همه بشریت تبریک می‌گوییم. امیدواریم و معتقد هستیم که مبارزات ما به پیروزی خواهد رسید و دستاوردهای بزرگ‌تری را به دست خواهیم آورد.