عید نوروز با شکوه هر چه تمام در شمال و شرق سوریه و دمشق برگزار شد

خلق‌‌‌های ساکن در شهرهای شمال و شرق سوریه و شهر دمشق پایتخت سوریه با برپایی آتش نوروز به رقص و پایکوبی پرداختند.

در شهرهای شمال و شرق سوریه و دمشق مشعل نوروز برافروخته شد و حاضرین با لباس‌های فولکلور خود در اطراف آتش نوروز به رقص و پایکوبی پرداختند.

دروازه سمالکا

در مراسم نوروز دروازه مرزی سمالکا خبات حسین ریاست مشترک شورای منطقه جزیر، رمزیه محمد سخنگوی کنگره ستار، کارمندان دروازه مرزی سمالکا، نیروهای آسایش داخلی، گمرک دیرک، ژنرال رایس اندرسون و جک آبرامز و مبارزان ائتلاف بین‌المللی شرکت داشتند.

مراسم با یک دقیقه سکوت آغاز شد و سپس سخنان رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در رابطه با نوروز قرائت شد.

رمزیه محمد سخنگوی کنگره ستار نوروز را به همه خلق‌های شمال و شرق سوریه تبریک گفته و اعلام نمود:"امسال به‌سال پیروزی و آزادی فیزیکی رهبر عبدالله اوجالان تبدیل خواهد شد."

خبات حسین و رمزیه محمد رؤسای مشترک شورای منطقه جزیر و ژنرال پرایس آندرسون مشعل و آتش نوروز را همراه با شعار آزادی فیزیکی رهبر عبدالله اوجالان روشن نمودند.

مراسم با برگزاری مراسم و سرودهای انقلابی و هم چنین شادی و پایکوبی پایان یافت.

همچنین در شهرهای دربیسی، کوبانی، تربه سپی، شهبا، تل تمر و عین عیسی آتش نوروز روشن شد. شهروندان، گروه‌های مختلف، فعالین، مسئولین حزبی، حکومتی و مبارزان و نیروهای ق.س.د در مراسم نوروز شرکت کرده و بر مقاومت و مقابله تا رسیدن به پیروزی و آزادی همه مناطق اشغال‌شده روژاوای کوردستان تاکید کردند.

دمشق

 در محله زورآوای شهر دمشق پایتخت سوریه نیز صدها کوردستانی آتش نوروز را برپا کردند و همراه با خواندن سرودهای انقلابی و فولکلور کوردی در اطراف آتش نوروز به رقص و پایکوبی پرداختند.