یگان‌های مدافع زنان: انتقام همرزمان خود را می‌گیریم

ی.پ.ژ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در حمله‌ی روز گذشته پهپاد تهاجمی به کوبانی سه مبارز به شهادت رسیده‌اند و افزود:"همچنانکه ما هیچ زمانی انتقام خون شهیدانمان را فراموش نکرده‌ایم، امروز نیز انتقام خون همرزمانمان را از دشمنان می‌گیریم."

فرماندهی کل یگان‌های مدافع زنان (ی.پ.ژ) در رابطه با حمله روز گذشته رژیم اشغالگر ترک به یک خودرو در کوبانی اطلاعیه‌ای منتشر کرد. ی.پ.ژ اعلام کرد که در این حمله ٣ مبارز زن به شهادت رسیده‌اند.

ی.پ.ژ با اشاره به کانسپت مشترک نیروهای بین‌المللی برای قتل‌عام خلق کورد و ملت دمکراتیک کوردستان یاداوری نمود که دولت اشغالگر ترک با همکاری نیروهای منطقه‌ای و بین‌المللی چهاربخش کوردستان را آماج حملات بی‌وقفه قرار داده‌ است. این نیز نشان می‌دهد که نیروهای قاتل برای منافع اقتصادی خود بر نسل‌کشی خلق کورد به توافق رسیده‌اند و در این راستا به همکاری می‌پردازند.

ی.پ.ژ به نقش تاریخ‌ساز مبارزان زن در نبرد با تبهکاران داعش پرداخته و می‌گوید؛ از آغاز انقلاب روژاوا تا به امروز دولت اشغالگر ترکیه در مقابل چشمان جهان به انقلاب روژاوا حمله می‌کند. رژیم اشغالگر ترک دشمن نیرو و اراده زنان است. روز ٢٠ آوریل ٢٠٢٢ هوالانمان دل‌آر، روناهی و کوبانی حین انجام وظایف خود هدف حملات پهپادهای رژیم اشغالگر ترک قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

فرماندهی ی.پ.ژ در پایان با تأکید بر اراده و عزم پولادین یگان‌های مدافع زنان در نبرد با اشغالگران و مزدوران آنان می‌افزاید:"همچنانکه ما هیچ زمانی انتقام خون شهیدانمان را فراموش نکرده‌ایم، امروز نیز انتقام خون همرزمانمان را از دشمنان می‌گیریم. انقلاب ما با اراده و فداکاری شهدایمان به امروز رسیده و از امروز به بعد نیز به همان شیوه گسترش یافته و به حیات خود ادامه می‌دهد." ی.پ.ژ مراتب تسلیت خود را به خانواده سه مبارز شهید و خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام نموده و خواستار صیانت از خون شهیدان و دستاوردهای انقلاب آزادیخواهی روژاوا شده است.

   نام و نام خانوادگی: رانیه حنان

   کد سازمانی: دل‌آر حلب

   محل و سال تولد: عفرین

   نام مادر – نام پدر: نجات - رمزی

  تاریخ و محل شهادت: ٢٠ آوریل ٢٠٢٢ / کوبانی

 

   نام و نام خانوادگی: رودین عبدالقادر محمد

   کد سازمانی: روناهی کوبانی

   محل و سال تولد: کوبانی

   نام مادر – نام پدر: أمینه - عبدالقادر

  تاریخ و محل شهادت: ٢٠ آوریل ٢٠٢٢ / کوبانی

 

   نام و نام خانوادگی: جهان ندال علی

   کد سازمانی: کوبانی

   محل و سال تولد: کوبانی

   نام مادر – نام پدر: جلا - ندال

  تاریخ و محل شهادت: ٢٠ آوریل ٢٠٢٢ / کوبانی