یگان‌های مدافع زنان: از ایزدیان حمایت و پشتیبانی کنید

فرماندهی کل ی.پ.ژ با انتشار بیانیه‌ای اعلام نمود که مسئول نخست حمله پلید به شنگال پارت دمکرات کوردستان بوده است. یگان‌های مدافع زنان از همه آحاد خلق کوردستان و خصوصا از زنان می‌خواهد که مسئولانه از شنگال حمایت و پشتیبانی کنند.

در روز ۷ دسامبر در منطقه خانه‌سور از توابع شنگال، دولت اشغالگر ترک با هوایپماهای بدون سرنشین خود اتومبیل حامل ریاست مشترک خودمدیریتی شنگال، مروان بدل را هدف قرار داد. در نتیجه این حمله مروان بدل به شهادت رسیده و دو فرزند وی هم شدیدا مجروح شدند. در رابطه با این حمله، فرماندهی کل یگانهای مدافع زنان YPJ بیانیه‌ای را خطاب به افکار عمومی منتشر کرد. در این بیانیه آمده است:

"شنگال که بعد از فرمان سال ۲۰۱۴ با نیروی دختران و پسران خود، خودمدیریتی خود را تاسیس کرده است و علیرغم تمام تهدیدات و حملات همچنان با نیروی شروانان خود، از خاک، میهن و فرهنگ خود دفاع می‌کند و موجودیت خود را تداوم می‌بخشد. شنگال هیچگاه از سوی نیروهای بدسرشت مورد استقبال قرار نگرفت و به عنوان ادامه فرمان، پیشاهنگان جامعه ایزدخان همواره مورد هدف قرار گرفته‌اند. فرماندهانی مانند مام زکی شنگالی، مام سعید، زردشت شنگالی برای خلق ایزدخان به پیشاهنگان، به نیرو و اراده دفاع از خود تبدیل شده‌اند، اینان با اراده و تلاش و مبارزات خود صیانت شنگالیان از ایزدخان را ایجاد کرده‌اند.

دولت اشغالگر ترک در فرمان خود علیه شنگال، به همکاری و حمایت مالی از تبهکاران داعش دست زد و در این رابطه نقش تعیین کننده‌ای را ایفا کرد. بعد از آزادی شنگال از تبهکاران داعش، اما تهدیدها و حملات دولت ترک و پ.د.ک علیه خاک مقدس همچنان ادامه پیدا کرد. در آخرین اقدام خود، ریاست مشترک شورای رهبری خودمدیریتی شنگال، مروان بدل را همکاری سازمان اطلاعات میت و پاراستن و در سکوت حکومت عراق مورد هدف قرار داده و به شهادت رساندند. پارت دمکرات کوردستان برای دستیابی به منافع خانوادگی خود سالیان درازی است که خاک باشور  کوردستان را که با خون صدها هزار شهید آزاد شده است، به شیوه‌ای پلید به دولت ترک تقدیم کرده‌اند. به همین دلیل در درجه اول پارت دمکرات کوردستان مسئول مستقیم این حمله پلید به شمار می‌رود.

 به عنوان نیروهای یگانهای مدافع زنان ما این حملات را که تداوم فرمان هستند و فرماندهان و پیشاهنگان جامعه و خلق ایزدیمان را مورد هدف قرار می‌دهند، نیروهایی را که در این حملات همکاری دارند یا در مقابل اقدامات اشغالگرانه دولت ترک سکوت می‌کنند محکوم می‌کنیم. به خانواده مروان بدل و جامعه ایزدی و تمام خلق میهن‌دوستمان تسلیت عرض می‌کنیم.

به عنوان یگانهای مدافع زنان ما دردها و آزارهای خلقمان را حس کرده و از تمام زنان جهان، گروه‌های دمکراتیک می‌خواهیم که از شنگال حمایت و پشتیبانی به عمل بیاورند. ما بر این باوریم که در درجه نخست زنان، جوانان و سپس تمام خلق ایزدیمان باید به شیوه‌ای منسجم‌تر و قدرتمندتر، با اراده و نیروی ذاتی خود از فرهنگ مقاومت و حفظ شنگال مام زکی، زردشت شنگالی، مام سعید تا مروان بدل صیانت و پشتیبانی کنند، صفوف اتحاد خود را منسجم‌تر کنند و سرزمین فرهنگ ایزدخان مقدس را حفظ و حراست کنند."