ژیان تولهلدان در آرامگاه محله شیخ‌مقصود حلب به خاک سپرده شد

ژیان تولهلدان، فرمانده یگان‌های مدافع زنان و نیروهای سوریه دمکراتیك که جمعه گذشته توسط ارتش ترکیه در روژاوا ترور شد در حلب به خاک سپرده شد. هزاران نفر در محله کوردنشین حلب به سران فاشیست آنکارا پیام دادند تفنگ شهید ژیان هرگز بر زمین نمی‌ماند.

پیکر سلوا یوسف معروف به ژیان تولهلدان از فرماندهان ی.‌پ.‌ژ و نیروهای سوریه دمکراتیك که پنج روز پیش در حمله پهبادی ترکیه به اطراف قامشلو همراه با دو همرزمش شهید شد، دیروز در آرامگاه شهیدان محلات عمدتا کوردنشین شیخ ‌مقصود و اشرفیه حلب آرام گرفت.

هزاران نفر در مراسم بدرقه و به خاکسپاری پیکر او شرکت کرده بودند.

جمعیت حاضر پرچم‌های یگان‌های مدافع خلق و تصاویری از مبارزین شهید را با خود حمل می‌کردند و انگشتان خود را به نشانه پیروزی بالا گرفته بودند.

حزن و اندوه تشییع کنندگان شهید ژیان تولهلدان در حالی بود که این شهادت‌ها روح دوباره‌ای به مقاومت بازماندگان می‌بخشد تا انتقام انقلابیون خود را بگیرند. هلهله و پایکوبی در خیابان‌های حلب از سوی گروهی از زنان، پیامی به دشمن بود که خوشحال نباشد، ژیان‌ها هزارانند.

در آرامگاه، روهلات عفرین از فرماندهان ی‌.پ.‌ژ در سخنرانی خود به همه جانباختگان آزادی ادای احترام کرد و گفت: شهید ژیان از همان روزهای نخست هجوم به سریکانی تا حلب و کمپ هول و شنگال مبارزه کرد. او در کارزار آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش در منبج و دیرالزور و سایر نواحی شرکت داشت و یک فرمانده خوش‌ فکر و مثالی از پیروزی بود.

او گفت انقلابی که شهید ژیان و همراهانش بنیان‌گذاری کرده‌اند، هرگز سر خم نخواهد کرد و به راهش ادامه می‌دهد.

روهلات عفرین که به نمایندگی از فرماندهی کل ی‌‌.پ.‌ژ صحبت می‌کرد، ائتلاف بین‌المللی را بابت حملاتی که ترکیه در حریم هوایی تحت نظارت آن انجام می‌دهد مسئول دانست.

دایه آسیه، مادر ژیان تولهلدان نیز طی اظهاراتی در این مراسم گفت او در راه برادر شهیدش به نام علی قدم برداشت تا از انقلاب دفاع کند. او گفت ما راه شهیدان را تا زمانی آزادی رهبر اوجالان و گرفتن انتقام جانباختگان آزادی ادامه خواهیم داد.

پس از سخنرانی‌ها، یک لوح شهادت به خانواده ژیان تولهلدان اهدا شد.

یک همرزم ی.‌پ‌.گ در این مراسم با تارنوازی و ترانه‌های خود از راهی گفت ژیان و هم‌قطاران او طی می‌کنند.

تابوت این فرمانده شهید با هلهله و پایکوبی مادران در دل خاک آرام گرفت.