زخمی شدن دوازده کولبر در تیراندازی نیروهای رژیم در بانه

بجز نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ حکومت دیگری در جهان، روزانه کارگران را با تفنگ ساچمه‌ای هدف قرار نمی‌دهند و آنها را نمی‌کشد.

کولبرنیوز در گزارشی با عنوان "شب خونین کولبران" از زخمی شدن دوازده کولبر در مرز بانه خبر داد و تصاویری از قربانیان منتشر کرد. هیچ حکومتی در جهان هر روز کارگران را نمی‌کشد و شکنجه نمی‌دهد اما ایران این کار را می‌کند.

شامگاه دیروز نیروهای مرزبانی رژیم ایران در مرز بانه به سمت گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن ١٢ کولبر به شدت زخمی شدند.

کولبر نیوز هویت پنج قربانی را سامان محمد زاده، ارسلان رحمانی، یوسف قیطاسی، فاضل احمدی و علی آبکار اعلام کرد.

آنها از اهالی شهرهای مختلف کوردستان هستند که در مرز بانه مشغول کولبری بودند.

تصاویر نشان می‌دهد که زخم‌های متعددی در بدن این شهروندان به وجود آمده که ناشی از شلیک با تفنگ‌های ساچمه‌ای است.

استفاده از این نوع سلاح علیه کولبران می‌تواند علاوه بر این زخم‌ها موجب نابینایی کولبران شود. ایران سالانه ده‌ها کولبر کورد را می‌کشد و دهها تن دیگر را زخمی می‌کند بدون آنکه درک کند آنها راهی غیر از کولبری برای ادامه حیات ندارند.

حمل کالا بر دوش در مسیرهای صعب‌العبور کوهستانی و با آن همه مشقت و مخاطرات، شغلی نیست که هیچ انسانی به دلخواه برگزیند. کولبری در شأن هیچ انسانی نیست اما واقعیت بخش عظیمی از مردم کوردستان است که تحت اشغال زندگی می‌کنند.

رژیم ایران در کوردستان کولبران را می‌کشد و در بلوچستان سوختبران را. راه پایان دادن به کولبری و سوختبری اما کشتن این کارگران بی حق و حقوق نیست، بلکه محرومیت‌زدایی و پایان دادن به اشغالگری، نظامی‌گری و استبداد است.