زلال جگر: برای دفاع از شنگال لازم است که مبارزه بیش از پیش تقویت شود

ریاست جنبش جامعه دمکراتیک در رابطه با حملات روز گذشته دولت اشغالگر ترک به شنگال اعلام کرد که حکومت عراق برای منافع خود شنگال را مورد توجه قرار نداده و در این باره اظهار داشت: اگر حکومت عراق امروز از شنگال دفاع نکند فردا نمی‌تواند از بغداد نیز صیانت کند.

دو روز قبل دولت اشغالگر ترک ساعت ۱۲:۱۰ دقیقه از طریق هوایپماهای بدون سرنشین خود به اتومبیل یگانهای مقاومت شنگال در مسیر جاده قدیم این شهر حمله کرده و در نتیجه این حمله سعید حسن، فرمانده یگانهای مقاومت شنگال و برادرزاده وی عیسی خودیدا به شهادت رسیدند. سه غیر نظامی هم با اسامی میدیا سمو، شامیر عباس و میرزا علی ابراهیم نیز در این حمله مجروح شدند. همان روز نخست وزیر عراق، مصطفی کاظمی هم از شنگال دیدار کرد.

روز گذشته هم بار دیگر هوایپماهای بدون سرنشین دولت اشغالگر ترک بیمارستان سیکنا در شنگال را بمباران کردند. غیر نظامیانی که برای کمک به شهدا و مجروحان این بمباران به بیمارستان رفتند، بار دیگر از سوی این هوایپماها مورد حمله واقع شدند. در رابطه با حملات دولت اشغالگر ترک به شنگال، زلال جگر ریاست مشترک جنبش جامعه دمکراتیک اعلام نمود که لازم است خلق کورد بیش از هر زمان دیگر با انسجام و اتحاد خود برای دفاع از خلق شنگال در مقابله با حملات دولت ترک، مبارزه خود را گسترش دهد.

زلال در بخش دیگری سخنان خود اظهار داشت که حملات روی داده به شنگال نشان دهنده ضعف آ.ک.پ و اردوغان بوده و در این باره افزود: این حکومت درمانده منطقه‌ای را که کیلومترها از آن مسافت دارد مورد حمله قرار می‌دهد. دولت ترک تهدید کننده مبارزه و مقاومت اجتماعی است. دولت فاشیست ترک همچنان می‌خواهد که دست به قتل‌عام و تاراج این خلق کورد بزند. این مسئله خطری تهدید کننده برای موجودیت خلق کورد است.

حکومت عراق و مجامع جهانی مسئول هستند

زلال ضمن اشاره به همکاری‌های دولت ترک با دولت‌های همسایه اظهار داشت: لازم است که حکومت عراق وظایف خود را مبنی بر حفظ و حراست خلق شنگال انجام دهد. اگر امروز از شنگال دفاع نکند، در اینده دولت عراق نمی‌تواند از بغداد هم صیانت کند. عدم موضعگیری حکومت عراق نشان می‌دهد که با دولت ترک در حال همکاری است. حکومت عراق در راستای منافع خود به شنگال توجهی نمی‌کند. در واقع دولت عراق مسئول این حمله است. حکومت عراق حریم هوایی در شنگال را برای ترکیه گشوده و اجازه حمله و اشغالگری را به ترکیه داده است. دولت ترک در مقابل چشم جهانیان به خلق شنگال حمله می‌کند و همه در این باره سکوت کرده‌اند. مجامع  و دولت‌های جهانی مسئول این حمله هستند.

بیش از هرزمان دیگری نیازمند اتحاد هستیم

زلال در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که کورد بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد و انسجام بوده و در این باره اظهار داشت: دولت ترک بدون آنکه تمایزی میان بخش‌های کوردستان قائل شود، تمام خلق کوردستان را هدف قرار می‌دهد. می‌خواهد خلق کورد در سده بیست و یک هم به حقوق خود دست نیابند، خلق کورد بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد و انسجام است. تهدید همواره ادامه دارد. برای دفاع از شنگال و مقابله با اشغالگری دولت ترک لازم به مبارزه بوده و باید مقاومت منسجم‌تر باشد.