زلال جگر: همه باید موضع سختگیرانه‌ای علیه پ.د.ک داشته باشند

زلال جگر در مورد دستگیری نمایندگان پ.ی.د و خودمدیریتی در هولیر همزمان با راهپیمایی ساکنان روژاوا علیه اشغالگری و خیانت اظهار کرد؛ پ.د.ک تا خرخره در باتلاقی که دولت ترکیه با هدف ضربه زدن به ملت کورد به وجود آورده فرو رفته است.

در دهم ژوئن، ده‌ها هزار نفر در منطقه جزیر راهپیمایی باشکوهی علیه اشغالگران و خائنان برپا کردند و در آن کوردها، عرب‌ها، آسوری‌ها، ارمنی‌ها، سیاستمداران، روشنفکران و هنرمندان از اقشار مختلف جامعه با یک صدا و یک هدف علیه خیانت و اشغالگری در قامشلو شعار دادند. روز گذشته راهپیمایی‌هایی علیه خیانت و اشغال جنوب کوردستان توسط دولت ترکیه در مناطق فرات و شهبا برگزار شد.

در مورد این راهپیمایی باشکوه، زلال جگر، رئیس مشترک جنبش جامعه دمکراتیک (TEV-DEM) اظهار داشت: پیام و موضع روشنی به پ.د.ک داده شد که پیشمرگ‌ها باید فوراً عقب‌نشینی کنند.

‏ پ.د.ک باید در جهت عقب‌نشینی گام بردارد

زلال جگر با بیان اینکه مردم بار دیگر عزت خود را نشان دادند اظهار داشت: "این موضع‌گیری آشکاری در برابر اشغالگران و خائنان بود. مردم کورد جنگ برادرکشی نمی‌خواهند و مخالف آن هستند. مردم به خوبی می‌دانند که جنگ برادرکشی ویرانی و فاجعه به همراه دارد. مردم از پ.د.ک و دولت جنوب كوردستان خواستند به منظور ایجاد صلح و ثبات در میان مردم کورد فوراً عقب‌نشینی كرده و نیروهای خود را از منطقه خارج كنند. مردم ما به خوبی از این واقعیت آگاه هستند که جنبش آزادیخواهی کورد، ه.پ.گ و پ.ک.ک امکان ندارد با پ.د.ک یا پیشمرگ‌ها وارد جنگ شوند. دولت ترکیه منطقه را اشغال کرده و نیروهای پ.ک.ک در برابر اشغال مقاومت می‌کنند. شهروندان ساکن در مناطق جزیر و فرات شمال و شرق سوریه نیز موضع خود را اعلام كردند كه باید بلافاصله برنامه ها و بازی‌های دولت تركیه، كه امروز پ.د.ک وارد آن شده، كنار گذاشته شود.

زلال جگر با بیان اینکه فعالیت‌هایی که به روش‌های مختلف انجام می‌شود ادامه خواهد داشت، افزود: "راهپیمایی بزرگی که در قامشلو برگزار شد، مردم می‌خواستند وحدت خود را نشان دهند. متأسفانه، نمایندگان پ.ی.د و خودمدیریتی در همان روز در هولیر دستگیر شدند. یک بار دیگر، پ.د.ک وارد درگیری شده است که دولت ترک بر مردم ما تحمیل می‌کند."

همه باید در برابر پ.د.ک بایستند

زلال جگر از همه خواست تا برای خاتمه دادن به این خیانت و اشغالگری کوردستان موضع بگیرند و گفت: "نه تنها در مناطق شمالی و شرقی سوریه، کوردها در همه جا باید بلافاصله موضع خود را نشان دهند. من از دولت جنوب کوردستان می‌خواهم که در برابر دولت ترکیه که می‌خواهد پ.د.ک را در این جنگ مشارکت دهد واکنش نشان دهد و پ.د.ک باید از آن بیرون بیاید و صدای مردم خود را بشنود. پیشمرگ‌ها نباید فریب بازی‌ها را بخورند. همه باید در برابر پ.د.ک بایستند."

اگر پ.د.ک اصرار به خیانت داشته باشد، یک فاجعه رخ خواهد داد

زلال جگر با بیان اینکه روحیه مردم در صورت اصرار پ.د.ک به خیانت آزرده خواهد شد، اظهار داشت: دولت ترکیه و کشورهایی که می‌خواهند هژمونی خود را بر سرزمین ما و خاورمیانه تحمیل کنند خواهان این هستند که کوردها در این قرن پیروزی و پیشرفتی نداشته باشند. زیرا قرن ٢١ قرن مردم آزادیخواه و مردم کورد خواهد بود. برای جلوگیری از این اتفاق، همه رویکردها و اقدامات کثیف علیه آزادی مردم کورد در حال انجام است. اگر پ.د.ک به همین ترتیب ادامه دهد، مردم کورد را در این قرن به عقب رانده و این تهدید بزرگی برای خلق ما محسوب می‌شود.