زنان در تل‌رفعت برای دفاع در صورت تجاوز احتمالی ترکیه آموزش می‌بینند

ده‌ها زن از ساکنین شهرک تل‌رفعت در حال آموزش استفاده از سلاح برای دفاع در صورت حمله احتمالی ترکیه هستند.

کانتون شهبا در شمال سوریه مدتهاست از عفرین اشغالی هدف تعرضات نظامی ترکیه و گروههای تبهکار وابسته به آن قرار می‌گیرد. کودکان و بزرگسالان زیادی تاکنون در حملات ترکیه به این منطقه کشته یا قطع عضو شده‌اند. حالا که تهدیدهای اردوغان بالا گرفته است زنان منطقه در حال آموزش نظامی هستند تا در صورت تجاوز احتمالی دست به دفاع بزنند.

خودمدیریتی شمال و شرق سوریه همزمان با تلاش‌های دیپلماتیک و رایزنی با طر‌ف‌های بین‌المللی برای جلوگیری از تجاوز نظامی ترکیه که طبق تجارب قبلی باعث خونریزی‌، فجایع انسانی و آوارگی صدها هزار انسان خواهد شد گفته است فارق از موضع دولت‌های منطقه‌ای و جهانی، تنها گزینه آنها دفاع متحدانه بر اساس جنگ انقلابی خلق خواهد بود و اتکای آنها بر قدرت مردم است.

در همین راستا ده‌ها زن از ساکنین شهرک تل‌رفعت در حال آموزش استفاده از سلاح برای دفاع در صورت حمله احتمالی ترکیه هستند.

فاطمه علی یکی از این زنان است که در گفتگویی با خبرگزاری هاوار اعلام کرد ساکنین منطقه و آوارگان در کمپ‌ها علیرغم آنکه در محاصره دولت سوریه قرار دارند و هدف حملات نیروهای اشغالگر ترکیه قرار می‌گیرند ولی تحت هر شرایطی به مقاومت خود ادامه می‌دهند.

او می‌گوید زنان عفرینی ساکن شهبا در حال سازماندهی بر اساس جنگ انقلابی خلق هستند و در حالی که از سلاح متنفرند، چگونگی استفاده از آن را برای دفاع از خویش در شرایط ضروری یاد می‌گیرند.

یک زن بنام زینب عرب که چند ماه پیش در اثر حملات توپخانه‌ای ترکیه به تل‌رفعت زخمی شده بود نیز می‌گوید: "ما آوارگان عفرین اشغالی که به تل‌رفعت کوچ کرده‌ایم نحوەی استفاده از تفنگ را یاد می‌گیریم تا اگر ترکیه حمله کرد دست به دفاع بزنیم."

او که می‌گوید وقتی زخمی شد به فکر شرکت در دوره آموزش نظامی افتاد، تأکید کرد ایستادگی آنها تا زمان آزادسازی عفرین ادامه خواهد یافت.

عریفه جابو نیز هدفش از شرکت در دوره آموزشی را یک امر شخصی نمی‌داند و می‌گوید: "ما برای دفاع از همه مردم منطقه آماده می‌شویم تا در کنار دختران و پسران خود در برابر هجوم اشغالگرانه ترکیه و سایر مخاطرات بایستیم."