زنارین قامشلو: نیروهای هژمونگرا نشان دادند که سیاست آنان مبتنی بر مرگ است

قامشلو با یادآوری افزایش حملات رژیم ترک به روژاوا و شنگال پس از واگذاری افغانستان به طالبان افزود:"نیروهای هژمونگرا به این شیوه نشان دادند که سیاست آنان در خاورمیانه بر مرگ مبتنی است."

زنارین قامشلو از فرماندهان یگان‌های مدافع زن (YPJ) در مورد حملات رژیم اشغالگر ترک به باشور کوردستان که از ٢٣ آوریل آغاز شده و ادامه دارند اظهار داشت که کانسپت حملات کنونی نه تنها به کوهستان‌های کوردستان، نیروهای گریلا یا یکی از بخش‌های کوردستان بلکه کانسپتی علیه تمامی خلق کورد و کوردستان است. با قطع ملاقات  وکلا با رهبر آپو و منع انتشار آرا و ایده‌های رهبر آپو در جهان این کانسپت وارد مرحله تازه‌ای شده است.

زنارین قامشلو افزود:"هدف این کانسپت این است کوردها را نابود و یا به تسلیم وادارد. کوردهایی را بیافرینند که خودفروش، بی‌اراده و دنباله‌رو اهداف اشغالگرانند. نمی‌خواهند کوردها به آرمان‌هایشان در پروژه ملت دمکراتیک و برادری-خواهری خلق‌ها دست یابند.

این کانسپت با حمله به رهبر آپو آغاز شده و درصدد بودند تا فکر ایشان را به اسارت دراورند. اما رهبر آپو موضع خویش را در پیام «کورد اگر موجودیت داشته باشند آزادی را مبنا قرار می‌دهند» اعلام نمود. به همین دلیل اجازه ملاقات رهبری با وکلایش و اعضای خانواده را نمی‌دهند."

قامشلو در ادامه اظهار کرد که پس از این کانسپت، حملات سنگینی به کوهستان‌های کوردستان آغاز شد. ترکیه به شنگال، باشور، عراق و روژاوا حمله‌ور شد.

زنارین به نقش نیروهای بین‌المللی در این کانسپت اشاره کرده و گفت:"می‌خواهند ایده و سیستم خودمدیریتی و اداره خودگردان را که متکی بر ایده ملت دمکراتیک و همزیستی خلق‌هاست از میان بردارند. می‌خواهند سیستم خودگردان را که جایگزین سیستم دولت-ملت بوده و متکی بر همزیستی خلق‌هاست از میان بردارند."

قامشلو افزود:"این حملات در این چارچوب صورت می‌گیرند. می‌خواهند به این ایده و مدل پایان دهند و خلق‌ها را علیه همدیگر بشورانند. آنها را به جنگ همدیگر وادارند. آنان همزیستی و آزادی خلق‌ها را در راستای منافع خود نمی‌دانند. می‌خواهند در چارچوب منافع دولتی عمل کنند. رهبر آپو اعلام کرد که ملت بدون دولت نیز می‌تواند خود را مدیریت کند. این مدل اکنون در شمال-شرق سوریه وجود دارد."

زنارین قامشلو فرمانده ی.پ.ژ افزود که این حملات، کورد را هدف قرار داده و در وجود کوردها با انسانیت دشمنی می‌کنند و افزود:"سیستم هژمونگرا با هدف قرار دادن کوردها پیامی را به تمامی خلق‌های دیگر می‌دهند. به وضوح می‌گویند که 'هر جامعه‌ای اینچنین بیاندیشد، به خود و اراده خویش تکیه کند، برنامه‌های خود را مبنا قرار دهد علیه ما بوده و ما آنرا نمی‌پذیریم. خلق‌ها مجبورند به ما وابسته باشند. باید بر اساس برنامه و نقشه‌ای ما عمل کنند. به همین دلیل بر جنگ‌افروزی پافشاری کرده و از اشغالگران حمایت می‌کنند."

زنارین قامشلو خاطرنشان کرد که اتحاد خلق‌ها در مقابل این کانسپت در حال گسترش است و در شمال -شرق سوریه این واقعیت خود را نشان داده است. خلق عرب علیه حملات رژیم اشغالگر ترک موضعگیری کرده است. قامشلو افزود:"خلق عرب در مقابل حملات اشغالگرانه ترکیه بپاخواسته و می‌گویند که 'دشمنان نمی‌توانند برادری-خواهری خلق‌ها را از میان بردارند. از همه زوایای پشت پرده اطلاع داریم. نمی‌توانید خلق‌ها را علیه همدیگر به جنگ وادارید'. کورد، عرب، ترکمن، چرکس و خلق‌های شمال-شرق سوریه همه با هم این پیام را به رژیم اشغالگر ترک دادند."

زنارین قامشلو به واگذار کردن افغانستان به طالبان از یکسو و تشدید حملات دولت ترکیه به شنگال اشاره کرده و افزود:"به وضوح عرصه هوایی باشور کوردستان را به روی ارتش ترکیه گشوده‌اند.

در شنگال فرمانده ی.ب.ش و برادرزاده وی از سوی پهپادهای ترکیه به شهادت رسیدند. پس از آن هواپیماهای رژیم ترک یک بیمارستان را هدف قرار دادند. در این بیمارستان شهروندان بیمار مداوا می‌شدند. نظامیان عراق و مدافعان شنگال در این بیمارستان مداوا می‌شدند.

این وضعیت نشان دهنده تداوم فرمان نسل‌كشی ایزدی‌هاست. تا رژیم ترک وجود داشته باشد داعش هم زنده است. خلق شنگال به صراحت این موضوع را بیان کرده‌اند. مادران ما در شنگال در مقابل دوربین رسانه‌ها گفتند که 'تا رژیم ترکیه موجود باشد داعش هم هست'. این پیام علیه قتل‌عام بیانگر واقعیت است و ما این پیام را درک کرده‌ایم."

زنارین قامشلو به حملات ترکیه در روژاوا اشاره کرده و افزود که پهپادهای ترک خودرو جانبازانی را که در جنگ با داعش نقص عضو شده‌اند هدف قرار داد و گفت:"تمامی این حملات در چارچوب کانسپت تهاجمی است. با روی کار آوردن طالبان در افغانستان و تشدید حملات ترکیه به شمال-شرق سوریه نشان می‌دهند که مرحله تازه‌ای از بنیادگرایی را تحمیل می‌کنند. سیستم هژمونگرا با واگذاری افغانستان به طالبان نشان داد که آنان هوادار اسلامگرایان تندرو هستند و در این چارچوب گروه‌های اقتدارطلب را تسلیح و تجهیز می‌کنند. به وضوح می‌گویند که؛ 'اگر بخواهیم عراق یا سوریه را به تسلیم وادار کنیم از نیروهای شبه نظامی بنیادگرای اسلامی استفاده می‌کنیم'."

نیروهای هژمونگرا نشان دادند که چه سیاستی را در خاورمیانه به پیش می‌برند؛ سیاست خشونت و مرگ

زنارین قامشلو، فرمانده یگان‌های مدافع زن در مورد سکوت آمریکا و روسیه در قبال حملات دولت ترک به روژاوا گفت:"ما گفتیم که این ذ‌هنیت مشترک نیروهای هژمونگراست. در حالیکه این دو نیرو در سوریه حضور دارند، اگر در مقابل چشم آنان این حملات صورت می‌گیرند بدون شک بدون اطلاع آنها نبوده است. توافقی وجود دارد و بر اساس این توافق دست به حمله می‌زنند. هدف تمامی حملات این است که به سیستم ما پایان دهند. یعنی هم آمریکا، هم روسیه از کوردهای دارای اراده، متکی به خود و آزادیخواه حمایت نمی‌کنند."

قامشلو در مورد گزارش‌های رسانه‌های وابسته به رژیم ترک در مورد افزایش حملات به اداره خودگردان شمال و شرق سوریه گفت:"البته در مقابل این حملات اشغالگرانه مقاومت گسترش می‌یابد. علیه اشغالگری مبارزه‌ای حقوقی، سیاسی و دیپلماتیک ادامه دارد. البته تهدید و مخاطرات بر منطقه ما هنوز به پایان نرسیده‌اند. نیروهایی که دفاع مشروع را سرلوحه خود قرار داده‌اند تدارکات خود را ادامه می‌دهند. در صورت آغاز جنگ ما مقاومت می‌کنیم، موضع، نیرو و پایبندی ما به مبانی خلقمان بر همه آشکار است. ما اراده‌ای بسیار بزرگ و نیرومند داریم. به هیچ نیرویی حمله نمی‌کنیم، اما حمله به خاک، خلق و ارزش‌هایمان از سوی هیچ نیرویی را نمی‌پذیریم و در برابر هر حمله‌ای پاسخ درخور می‌دهیم. از خلقمان و خاکمان دفاع می‌کنیم."

زنارین قامشلو فرمانده ی.پ.ژ در پایان سخنان خود گفت:"خلق باید علیه این حملات موضعی مشترک اخذ کنند. باید متحد شوند. حضور خلق در مراسم تشییع پیکر هوال سوسن، هوال رِناس و رفقای دیگر که در حملات ترکیه به شهادت رسیدند، صیانت از خون رفقا پاسخی درخور به دشمنان بود. صیانت از شهیدان نشان داد که اراده خلقمان شکست‌ناپذیر است. سازماندهی زنان تضعیف نخواهد شد و برخلاف آن خشم خلق‌ها علیه اشغالگران و اشغالگری کم نخواهد شد."