زیارت مزار شهدا در شمال و شرق سوریه در اولین روز عید قربان

به مناسبت عید قربان خلق شمال و شرق سوریه و سازمان‌ها به زیارت مزار شهدا رفتند

از صبح امروز (شنبه ٩ جولای/ ١٨ تیر) شهروندان در مناطق مختلف شمال و شرق سوریه در اولین روز عید قربان به زیارت مزار شهیدان راه آزادی رفتند.

حسکه

از نخستین ساعات بامداد هزاران نفر از ساکنان شهر حسکه، خانواده شهیدان، شروان‌های ی.پ.گ/ی.پ.ژ و ق.س.د و اعضای سازمان‌های مدنی بسوی آرامگاه شهید دژاوار در روستای داودیه رفتند و به عطرافشانی و غبارروبی مزار شهیدان پرداختند.

شماری از شهروندان به تلاوت قرآن و شمار دیگری به توزیع شیرینی عید قربان میان هموطنان پرداختند.

منبج

ساکنان شهر منبج، اعضای خانواده شهدا، نهادهای مدنی و نظامی صبح امروز بسوی آرامگاه شهیدان در جنوب منبج روانه شدند.

حاضران در آرامگاه به تلاوت قرآن پرداختند. ساکنان دعا کردند که صلح و آرامش به تمامی سوریه بازگردد و عید قربان را به همدیگر تبریک گفتند.

قامشلو

ساکنان شهر قامشلو و روستاهای اطراف آن از صبح امروز از نخستین ساعات صبح امروز بسوی آرامگاه شهید دلیل ساروخان به راه افتادند.

نیروهای امنیت داخلی در سطح شهر و اطراف آرامگاه شهیدان تدابیر ویژه‌ای را برای روزهای عید قربان به مرحله اجرا گذاشت.  

هموطنان با حضور در آرامگاه شهیدان عید قربان را یکدیگر تبریک گفتند و به تلاوت قرآن پرداختند. شهروندان دعا کردند که آرامش و صلح به تمامی خاک سوریه بازگردد.

دربیسی

از صبح امروز خانواده شهیدان شمال و شرق سوریه بسوی آرامگاه شهید رستم جودی در روستای برکڤر در بخش دربیسی به راه افتادند.

شهروندان بر روزی مزار شهیدان شاخه گُل قرار دادند، شیرینی توزیع کردند و به تلاوت قرآن پرداختند.

حلب

صدها تن از ساکنان محله‌های کوردنشین شیخ مقصود و أشرفیه حلب، خانواده‌های شهدا، شروان‌های ی.پ.ژ/ی.پ.ژ و نیروهای امنیت داخلی و نهادهای جامعه مدنی مزار شهیدان شیخ مقصود را در منطقه شقیف زیارت کردند. شهروندان شاخه گُل بر مزار شهیدان قرار دادند و به تلاوت قرآن پرداختند.

همچنین شهروندان محلات کوردنشین حلب مزار شهدای شهید شیار در محله سکن شباب را زیارت کردند و به گل‌افشانی و غباررونی مزار شهدا پرداختند.

تل‌تمر

ساکنان تل‌مر در اولین روز عید قربان با حضور در آرامگاه شهیدان یاد و خاطره جانباختگان راه آزادی را گرامی داشتند و به تلاوت قرآن پرداختند.

 

شهبا

صدها تن از شهروندان کانتون عفرین اشغالی و خانواده شهیدان با حضور در آرامگاه شهیدان مقاومت عصر در بخش احرص کانتون شهبا عید قربان را جشن گرفتند. نسرین محمد عضو شورای اجرایی کانتون شهبا در سخنان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب روژاوا گفت:"در سایه فداکاری شهیدان که با خون خود خاک میهن را آبیاری نمودند امروز ما می‌توانیم زندگی شرافتمندانه و آزادی را داشته باشیم. انقلاب با خون شهیدان محقق می‌شود."

شرکت کنندگان با سردادن شعار 'شهید نامرن' با شهیدان تجدید میثاق کردند.

رقا، طبقا و دیرالزور

ساکنان شهرها و مناطق رقا، دیرالزور و طبقا در اولین روز عید قربان به زیارت مزار شهدا رفتند.

 

 

خانواده شهدا، اعضای نهادهای مدنی، شروان‌های نیروهای سوریه دمکراتیک (ق.س.د)، نهادهای زنان، حزب سوریه آینده، نیروهای امنیت داخلی و شیخ و ریش سپیدان منطقه با حضور در ٢ آرامگاه شهیدان در رقا و آرامگاه شهیدان طبقا و دیرالزور عید قربان را جشن گرفتند.

تربسپی

ساکنان تربسپی نیز با طلوع آفتاب اولین روز عید قربان با حضور در آرامگاه شهیدان شهید دلشیر در وستای دوگری به گُل‌افشانی و غبار روبی مزار شهدا پرداختند.

دیرک

ساکنان مناطق چلاغا، گرکه لگه، تل کوچر ودیراک و نمایندگان وزارتخانه‌های اداره خودگردان و سازمان‌های مدنی با حضور در آرامگاه شهید خبات به غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا پرداختند.