حزب اتحاد دمکراتیک سالگرد سربلندی کوبانی را تبریک گفت

​​​​​​​حزب اتحاد دمکراتیک با انتشار بیانیه‌ای سالگرد سربلندی کوبانی را تبریک گفته و اعلام نمود که: سوگند یاد می‌کنیم مبارزه خود را گسترش داده و سرزمینمان را آزاد کنیم.

به مناسبت ششمین سالگرد آزادی کوبانی، حزب اتحاد دمکراتیک بیانیه‌ای را منتشر کرد. این بیانیه در آرامستان شهید دجله در شهر کوبانی قرائت شد. ده‌ها عضو و مسئول حزب دمکراتیک خلق‌ها شخصیتهای سیاسی و اجتماعی، احزاب و فرزندان شهدا نیز در آن حضور داشتند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

با آغاز انقلاب سوریه در سال ۲۰۱۱ نیروهای هژمون از طریق تبهکاران جهت دستیابی به منافع خود در سوریه و تمامی منطقه، به مداخله در منطقه دست زده و براساس نیات و منافع خود نقشه راه آینده را ترسیم کردند. دخالت دولت ترک از ابتدای آن کاملا مشخص بود. هدف نابودی رویاهای کسب آزادی خلق کورد و خلق‌های دیگر در منطقه بود، در این راستا به اقدامات زیادی دست زدند اما تمامی تلاش‌های آنان با شکست مواجه شد.

در سال ۲۰۱۴ بر اساس سناریویی که بدون تردید با هماهنگی بسیاری از نیروها بوده است، تبهکاران داعش بعد از آنکه گستره بزرگی از خاک سوریه و عراق را اشغال و به سلاح‌های سنگین و پیشرفته مجهز شده بودند به سوی شهر کوبانی حرکت کردند. بیشتر ناظران و تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند که طی ۲۴ ساعت شهر کوبانی اشغال می‌شود، اما کوبانی مقاومت کرده و با اراده دختران و پسران خود افسانه‌ای از قهرمانی را نگاشت.

در چنین روزی، در سال ۲۰۱۴ چشمان همه به کوبانی دوخته شده بود. برخی می‌خواستند که تاریکی در تمامی منطقه گسترش پیدا کند، برخی دیگر نیز می‌خواستند که رزمندگان کورد به عنوان نمادهای مقاومت و تاسیس پروژه‌ی ملت دمکراتیک به پیروزی برسند.

مقاومت کوبانی در تاریخ بشر نمونه‌ای عادی نیست. دختران و پسران آن در مقابل حملات وحشیانه مقاومت کرده و شخصیتی مبارزه و مقاومت‌گر خلق کردند. با مبارزه خود، موضع خود را در مقابل نیروهای ظالم تداوم بخشیدند. گری سپی، سیرین، منبج، طبقا، رقا، دیرالزور و باغوز را ازاد کردند. در همان روزی که رزمندگان پیروزی خود را بر داعش اعلام کردند، همان روز نخستین قدم‌ها را نیز برای خاتمه دادن به نیروهای تباهی و خصوصا داعش در سراسر منطقه برداشتند. همچنین رزمندکان انترناسیونالیست از سراسر جهان و نیروهای ائتلاف بین‌المللی که از نیروهای YPG -  YPJ حمایت نمودند، نقش مهمی را در این پیروزی ایفا کردند. نیروهای پیشمرگه که با یکصد و پنجاه نفر عازم کوبانی شدند، نخستین قدم‌ها را در راه تحقق اتحاد ملی برداشتند.

روزهای جاری همچنین مصادف با هفتمین سالگرد تاسیس خودمدیریتی دمکراتیک منطقه فرات است. نقش این خودمدیریتی در سازماندهی جامعه، ارائه خدمات لازم برای شرایط دشوار از جمله وظایف این خودمدیریتی بوده است. این خودمدیریتی مبنای حمایت از مقاومت تاریخی کوبانی را فراهم کرد.

زمانیکه فرزندان کوبانی داعش را در هم شکستند، رهبر این تبهکاران وعده داد که انتقام آنها را بگیرد و همچنان ما را تحت نظر داشته باشد، اما در تمامی اقداماتشان با شکست مواجه شدند. اردوغان نیز چهره راستین خود را آشکار کرده و فرمان قتل‌عام در کوبانی را صادر کرد، که در نتیجه آن بسیاری از غیرنظامیان بی‌گناه کشته شدند. اما این اقدام نیز از کینه اردوغان نکاسته و این بار با ارتش خود به خاک سوریه حمله کرده و شهرهای عفرین، سریکانی و گری سپی را به اشغال آورد. این اقدامات اردغان در مقابل انظار جهانیان و نیروهای بین‌المللی و خصوصا روسیه و دمشق صورت گرفت و با سکوت خود به همکاران اشغالگری خاک سوریه تبدیل شدند.

ما، حزب اتحاد دمکراتیک، شاخه منطقه فرات پیمان می‌بندیم که خلق‌های سوریه و خصوصا خلق‌های شمال-شرق سوریه مبارزه خود را گسترش بخشیده و تلاشهایمان را برای آزادی تمامی مناطق اشغال شده سوریه ادامه دهیم.

ما هر دو رویداد ارزشمند، پاکسازی کوبانی از ترور و هفتمین سالگرد تاسیس خودمدیریتی دمکراتیک در منطقه فرات را به خانواده‌های شهدا، پیروان راه آزادی، مبارزان جبهه‌ها و تمامی خلق تبریک می‌گوییم.