مراد کاراییلان: امسال را به سال پایانی فاشیسم و دیکتاتوری بدل خواهیم کرد

مراد کاراییلان عضو شورای رهبری پ.ک.ک در ویژه برنامه‌ای در تلویزیون استرک در مورد سالروز رستاخیز پانزدهم آگوست، تاکید کرد که سی‌ونهمین سال این گام انقلابی به پایان فاشیسم، دیکتاتوری و اشغالگری بدل خواهد شد.

مراد کاراییلان عضو شورای رهبری حزب کارگران کوردستان در ویژه‌ برنامه‌ای در تلویزیون استرک در مورد سالروز رستاخیز پانزدهم آگوست، با بیان اینکه رژیم ترکیه نتوانسته حملات اشغالگرانه دوسال اخیر خود را به انجام برساند، گفت: ما می‌توانیم با خودباوری و تکیه بر جنگ انقلابی خلق، سی‌ونهمین سال پانزدهم آگوست را به سال پایانی فاشیسم و دیکتاتوری بدل کنیم.

کاراییلان در بخشی از سخنان خود به روحیه فداکاری و از خود گذشتگی مقاومت گریلاهای کوردستان علیه اشغالگران جلب نظر کرد و گفت: گریلاهای آزادی کوردستان با روحیه ایثارگری عگید‌ها و زیلان‌ها که برگرفته از اراده‌ی ١۴ جولای و ١۵ آگوست می‌باشد، صفحی جدیدی در هنر جنگیدن و مبارزه را گشوده و برخلاف تصور دشمنان خلق کورد، شجاعانه علیه ظلم و اشغالگری میجنگند.

عضو شورای رهبری پ.ک.ک به شکست‌های پی‌در‌پی رژیم اشغالگر ترکیه برای دستیابی به طرح میثاق ملی در چهار سال گذشته اشاره کرد و تصریح کرد: رژیم ترکیه برای اجرایی شدن طرح میثاق ملی قصد اشغال جنوب کوردستان را دارد، اما جنبش آزادیخواهی خلق کورد در مقابل این تهاجم ایستاده و مردم از مقاومت قهرمانانه‌ی زاپ و آواشین و متینا به خصوص در دو سال اخیر خبر دارند.

کاراییلان با تاریخی خواندن مقاومت گریلا علیه اشغالگران در کوردستان، گفت: ارتشی که می‌گوید من دومین نیروی ناتو هستم و مدعیست که تمام فناورهای جنگی را در اختیار دارد در مقابل گریلا درمانده شده و قادر به تحقق خواسته‌های فاشیستی و اشغالگرانه‌ی خود نیست، از همین رو از انواع سلاح‌های ممنوعه علیه آزادیخواهان کورد استفاده میکند.

مراد کاراییلان برهه زمانی کنونی در تاریخ مبارزاتی خلق کورد را حساس و سرنوشت ساز توصیف کرد و با بیان اینکه جوانان میهن دوست کورد نباید نسبت به این دوره زمانی بی‌تفاوت باشند گفت: زنان کورد و آزادیخواه و همه میهن دوستان در کوردستان باید در این برهه زمانی مبارزات آزادیخواهانه خود را به اوج برسانند، ما بر این باوریم که خلق کورد با خود باوری و تکیه بر استراتژی جنگ انقلابی خلق میتواند از تجربه عفراین تا زاپ استفاده کند و دشمن را شکست دهد.