"نودا کارکر مدافع خط‌مشی آپوییست"

فرماندهی یژاستار یاد شهید نودا کریکار را گرامی داشته و گفت؛"با روح نوداها تا زمانی که زندگی آزاد همراه با رهبری را تضمین نماییم، ما این مبارزه را هرگز توقف نخواهیم کرد."

یکی از فرماندهان یژا ستار با نام شارزا حسرت در مورد مبارزات و زندگی شهید نودا کریکار صحبت کرد و گفت؛"با حقیقت شهدا، ما روز به روز بزرگتر شده و روز به روز دستاوردها و میراث بزرگتری را پدید می‌آوریم. در تاریخ ما هزاران شهید وجود دارد و هر رفیقی به افسانه‌ای تبدیل شده است، به داستانی که برای خلق ما و بشریت به میراثی قابل توجه تبدیل شده است. در وجود رفیق نودا ما همه شهدای انقلاب را گرامی می‌داریم و یک بار دیگر با آنها عهد می‌بندیم، تا پرچم مبارزات را برافراشته نگه داریم."

دفاع از خط رهبر آپو

فرمانده‌ی یژا ستار به زندگی و مبارزات نودا اشاره کرد و گفت؛"رفیقی بود که خود را از خط حکومت و قدرت که جامعه را از جوهر خود دور می‌کند، حفظ کرده بود. در حقیقت هم با صداقت و هم با سادگی و هم با میهن‌دوستی خود، به نمونه‌ای بزرگ برای ما تبدیل شده بود. دوستی که احساس مبارزات و ارتباط خود و زندگی آزاد را تقویت کرده بود، خود را در مدرسه‌ی رهبری پرورش داده بود. در مرحله‌ای بسیار حساس که خطر بزرگی علیه جنبش وجود داشت، رفیق نودا به مدافع خط رهبری تبدیل شد. هرگز وارد مرحله‌ی فردگرایی نشد و به طور مداوم راه راست دفاع از خط رهبری را در پیش گرفته بود."

مبارزات رفیق نودا و رفیق ویان در این مرحله روش مبارزات زنان انقلابی را نشان می‌داد. رهبری خط آزادی زنان را  برای سازمان به امانت گذاشته بود. رهبری در این رابطه گفت؛"من پروژه‌ای نیمه تمام دارم و باید جنبش زنان از آن صیانت کنند و آن را به پایان برسانند." در حقیقت آنانیکه این پرچم را بلند کرده و آن را تمثیل نمودند و از آن صیانت نمودند، این رفقا بودند. به ویژه سطح دوستی و رفاقت شهید نودا و رفیق ویان بسیار ویژه بود. یکی از رفقای ما در این رابطه کتابی نوشته است، در آنجا رفیق نودا و رفیق ویان به عنوان دو درس معرفی می‌شوند. چگونه؟ با همان احساس زندگی می‌کردند، همان راه سازمان را پیروی می‌نمودند. در یک سطح از این مرحله صیانت می‌کردند و رفاقتی بسیار نیرومند داشتند. مانند یک روح در دو جسم بودند و با هم و به طور مشترک مبارزه می‌کردند. این رفقای نمونه به طور مداوم برای ما پیشاهنگ هستند.

با روح نودا‌ها و ویانها زمان، زمان آزادی است

فرمانده حسرت اینگونه به سخنان خود ادامه داد؛"ما وارد بیست و سومین سال حصر رهبری شده‌ایم و یکبار دیگر حملات وحشیانه علیه خلق ما و رفقایمان در زندان‌ها وجود دارد. در حقیقت دشمن جنگی به دور از همه‌ی ارزش‌های اخلاقی به راه انداخته است. در حقیقت برای پاسخ به این مرحله روح نودا باید وجود داشته باشد. روحی که هم ایدئولوژی و هم معیارهای حزب در آن وجود داشته باشد و هم خط آزادی زنان و ذهنیت و تفکری پاک. ما می‌بینیم که این روح در حال حاضر وجود دارد. این را در مقاومت هفتانین، در شخص رفیق اسمر، نوجان، زلال و همچنین اخیراً در مقاومت افسانه‌ای گاره دیدیم.

ک.ج.ک کمپین زمان، زمان آزادی را آغاز کرده است و این اقدام به سطح بسیار همی رسیده است. ما به عنوان گریلاهای یژا ستار و ه.پ.گ برای آزادی فیزیکی رهبر آپو و خلق کورد مبارزه می‌کنیم. ما به عهدی که بسته‌ایم، پایبند هستیم. با تاکتیک گریلای نو و پروژه‌ی نوسازی، ما سطح مبارزات و عملیات‌های خود را افزایش می‌دهیم. دشمن نباید به تکنیک‌ها و تکنولوژی خود تکیه کند. این امر در عملیات گاره خود را نشان داد. گریلاهای آزادی هرگز اجازه نمی‌دهند که دشمن به آسانی وارد خاک ما شده و اهداف خود را پدید آورد. در عملیات گاره نقشه‌های دشمن به طور کلی شکست خورد. هر بار که دولت ترکیه شکست می‌خورد، آن را انکار می‌کند، اما اینبار ناچار شدند به شکست‌های خود اعتراف کنند.

روز، روز آزادی و پیروزی است

در پایان فرمانده  یژاستار بر اهمیت جنگ خلق انقلابی تاکید کرد و گفت،"با روح نودها نه تنها این بار، بلکه تا زمانی که ما زندگی آزاد به همراه رهبری را تضمین نماییم، هرگز متوقف نخواهیم شد. در تاریخ جنبش ما بارها با درخواست و فراخوان رهبر آپو جنبش ما سعی نمود با روش دیالوگ و روشهای دمکراتیک و سیاسی کار کند، اما دشمن ما دشمنی نیست که گفت‌وگوی صلح طلبانه و دمکراتیک را درک کند، بلکه دشمنی است که فقط زبان جنگ را می‌شناسد. گریلاهای آزادی کوردستان با عملیات‌های خود و با روح فدایی پاسخ مناسب را به آنها خواهند داد."

خلق ما روزانه در حال مقاومت هستند و به وظایف خود عمل می کنند. ما هم می‌گوییم، هر کسی هر وظیفه‌ای را که به عهده دارد باید انجام دهد. زنان، جوانان، کارگران، سالمندان، سیاستمداران، هنرمندان و روشنفکران و هر کسی باید به وظیفه‌ی خود عمل کند. زمان، زمان مبارزات است. زمان، زمان آزادی است. زمان عملیات است شما نیز بیایید و به این مبارزات بپیوندید."