پیام گریلا نودا به خانواده‌اش: فریب حیله‌های دولت ترک را نخورید!

نودا تولهلدان، گریلای یژا ستار از خانواده‌اش که توسط دولت استعمارگر ترک فریب خورده و در مقابل دفتر ه.د.پ شعبه آمَد به تحصن دست زده،‌ درخواست کرده است که از همکاری با اشغالگران ترک دست بردارند

جیلان تکین با کد سازمانی نودا تولهلدان گریلای یژا ستار خطاب به خانواده خود پیامی منتشر کرد. وی در این پیام اعلام کرده است که خانواده‌اش فریب حیله‌های رژیم ترکیه را خورده‌اند و رژیم ترک آنان را برای دشمنی با جنبش آزادیخواهی کورد مورد استفاده قرار داده است. نودا تولهلدان به خانواده‌اش گفت که تحصن در مقابل دفتر آمَد حزب دمکراتیک بخشی از جنگ ویژه دولت ترک علیه کوردهاست که بصورت برنامه‌ریزی شده و مدون به اجرا گذاشته شده است. وی افزود:"با فریب، با گردهم آوردن خانواده‌ها در مقابل دفتر ه.د.پ تلاش می‌کنند چنین وانمود کنند که هر چیزی تحت کنترل رژیم است، من زمانیکه به رادیو گوش دادم صدای مادرم را از میان این خانواده‌ها شناختم. من صدای مادرم را شنیدم که به زبان دشمن از من درخواست خیانت کرد.

می‌خواهم قبل از هر چیز بگویم؛ وقتی اینچنین صدای مادرم را شنیدم بسیار خشمگین شدم، گریه و سخنان وی بشدت من را عصبانی کرد. من خشمگین شدم اما بعد که به موضوع فکر کردم، ماهیت دشمن را درک کردم و میزان میهن‌دوستی خانواده‌ را مورد ارزیابی قرار دادم. من به این نتیجه رسیدم که دولت ترک خانواده من را فریب داده‌اند. به همین دلیل در این پیام خطاب به خانواده‌ام و از جمله مادرم و تمامی مادرهایی که فریب حیله‌های رژیم ترک را خورده‌اند سخن می‌گویم. به آنها می‌گویم که فرزندانشان به درخواست، میل و اراده خود به کوهستان‌ها آمده‌اند. پ.ک.ک جنبش آزادیخواهی خلق کوردستان است، هیچ کسی با فریب یا با زور به جنبش پ.ک.ک نمی‌پیوندند و با فریب و زور در پ.ک.ک باقی نمی‌ماند.

کسی لایق این زندگی نباشد نمی‌تواند آنرا ادامه دهد. آنچه این خانواده‌ها باید بدانند این است که: اگر کودکان آنان در جنبش پ.ک.ک هستند و به مبارزه ادامه می‌دهند در آنصورت دارای اراده‌ای بزرگ هستند. پس فرزندان شما به رهبری و شهیدان راه آزادی کوردستان پایبند هستند، با خلقشان صادق هستند و با مصمم به تداوم مبارزه برزگ برای رهایی خلقشان هستند. خانواده‌ها باید این واقعیت را بپذیرند. اگر فرزندان شما این موضع شرافتمندانه را در پیش گرفته‌اند، به مبارزه پیوسته و سال‌هاست که تلاش می‌کنند شما نیز باید به آنان سربلند باشید نه آنکه فریب حیله‌های دشمنان را بخورید. این فریب خوردن به هیچ عنوان برازنده خانواده‌های گریلا نیست."

'مادرم را دوست دارم و برای آن مبارزه را ادامه می‌دهم'

نودا تولهلدان خاطرنشان کرد که مادر وی باید چنین بیاندیشد:"دختر من الان یک گریلاست. برای خلقش، برای خودش، خانواده‌اش، برای زنان به مبارزه آزادیخواهی ادامه می‌دهد. بر اساس فلسفه رهبری و شهیدان زندگی می‌کند". اگر چنین بیاندیشند به آن افتخار خواهند کرد. وقتی وارد یک جمع شدند باید بگویند دختر من یک گریلاست و به آن مفتخر هستم. تمامی خانواده‌های گریلا باید چنین رفتار کنند. این افتخار شامل هر کسی نمی‌شود و حسی نیست که هر کسی به آن دست یابد.

آمدن به این کوهستان‌ها، مبارزه در این میدان‌ها، زندگی در چنین جامعه‌ای، آشنایی با فلسفه رهبر آپو، پایبندی به شهیدان، دست کشیدن از رژیم و قطع ارتباط با آن، بپاخواستن در مقابل پلیدی‌ها و کهنه‌پرستی این رژیم، ایجاد زندگی آلترناتیف و تازه واقعیت زندگی ماست. باید خانواده‌ها ما هم این واقعیت را بپذیرند و نزدیک آن شوند."

'دولت ترک پس از شکست مقابل نیروهای گریلا، این بار خانواده‌‌‌های گریلا را هدف قرار داد'

نودا خاطرنشان کرد که دولت ت رک در جنگ علیه گریلا با شکست روبرو شد و پس از آن خانواده‌ها را هدف قرار داد. وی افزود:"بازسازی گریلا، نوآوری در مبارزه و جنگ گریلایی دولت  ترک را بشدت تحت فشار قرار داده است. دولت هر روز علیه ما اعلام جنگ می‌کند. ۴٠ سال است که علیه کورد در حضور پ.ک.ک اعلام جنگ کرده‌اند. اگر نگاهی کلی‌تری داشته باشیم می‌توانیم بگوییم که ٩٠ سال است جنگ را بر تمامی کوردستان تحمیل کرده‌اند. نسل‌کشی کوردها ٩٠ سال است ادامه دارد. جنبش پ.ک.ک علیه این نسل‌کشی، قتل‌عام و سیاست انکار ایستادگی می‌کند. این پ.ک.ک است که شکست را بر دومین ارتش ناتو تحمیل کرده است. ارتش ترک در تمامی عملیات‌ها تلفات سنگینی داده و می‌دهد.

این مایه خشم و هراس دشمن است. به دلیل این شکست اینبار خانواده‌های گریلا را هدف قرار داده‌اند. نمی‌تواند در مقابل گریلا موفقیتی کسب کند انتقام آنرا از خانواده‌ها می‌گیرد. خانواده‌ها باید این واقعیت را ببینند. خانواده‌ها باید بدانند که رفتار رژیم با آنان برای انتقام گرفتن از ماست. درک این واقعیت واجد اهمیت است. باید این واقعیت را ببینند. آنانی که رهبر آپو را رهبر خود می‌دانند، نباید هیچ لحظه‌ای از زندگیشان بی‌هدف سپری شود. باید اهداف متعالی را برای زندگی خویش دنبال کنند. ما هم ملیتان‌های رهبر آپو هستیم.

یکبار دیگر در شخص مادرم خانواده‌ها را فرامی‌خوانم. باید این واقعیت‌ها را بفهمند. ذات دشمن را ببینند. فریب تله‌های کثیف دشمن را نخورند. دولت با این سیاست می‌خواهد از ما انتقام بگیرد. علیه ما، علیه شما، علیه تمامی کوردها می‌خواهند با اسلحه کوردها خود کوردها را از میان بردارند. گول این سیاست، این بازی را نخورید. با هوشمندی میهن‌دوستانه لایق سازمان، مبارزه آزادی و فرزندان گریلای خود باشید."

'با اراده خودم به صفوف پ.ک.ک پیوستم'

نودا تولهلدان در مورد پیوستن خود به صفوف پ.ک.ک گفت:"من با اراده خود، با درک و با انتخاب خود به صفوف پ.ک.ک پیوسته‌ام. مادر من هر کاری هم می‌کرد نمی‌توانست من را در آن سیستم نگه دارد. من آن سیستم را نمی‌پذیرم تا در آن به زندگی ادامه دهم. جوانان بسیاری در آن سیستم تحصیلات خود را ادامه دادند. بعضی‌ها وکالت خواندند و شغلی را فراهم کردند. اما زمانیکه در مورد حقوق کوردها چیزی می‌گویند، چیزی می‌خواهند فورا با مانع دولت ترک روبرو می‌شوند، دستگیر می‌شوند. حق آنان را پایمال می‌کنند. باید این واقعیت‌ها را درک کنید. به همین دلیل باید با سلاح جنبش آزادیخواهی یعنی با همان چیزی که دشمن آنرا می‌فهمد به این رژیم پاسخ داد. من برای همین موضوع به جنبش گریلایی پیوستم. این چنین به صفوف سازمان ملحق شدم.

به همه خانواده‌ها می‌گویم؛ از اشتباه برگردید. هر چقدر دیر هم شده باشد اما باز هم موضعی کمی شرافتمندانه است. باید با شرافت عمل کنید. انسان برخی مواقع اشتباه هم می‌کند. شاید رژیم ترک از ضعف‌های برخی خانواده‌ها بهره گرفته باشد. اما مهم این است که پس از درک واقعیت موضع شایسته‌ای نشان داده شود. باید ماهیت دولت ترک را شناخت و این پاسخ را به آن داد؛ «خوب، تو ما را گول زدی، ما را اینجا نشاندی، اما ما به بازی تو پی بردیم، واقعیت تو آشکار شد.» باید بتوانند چنین موضعی از خود نشان دهند. این یعنی زدن سیلی بر صورت دشمن.

امیدوارم که چنین عمل کنند. اگر فرزندان خود را دوست دارید، اگر پایبند فرزندان خود هستید، باید از مبارزات آنان صیانت کنید. نباید فراموش کنند که مبارزه ما به دلیل عشقمان به خانواده‌، به خلمقان است. اگر این عشق و پایبندی در میان نباشد انسان نمی‌تواند با اسلحه آزادیخواهی چیزی کسب کند. باید به این واقعیت آگاه باشند. در پایان می‌خواهم یکبار دیگر بگویم؛ خانواده‌هایی که در مقابل دفتر ه.د.پ فریب خورده‌اند باز هم خانواده‌های ما هستند. شاید شایسته چنین رفتاری نباشند، اما باز هم برای ما دارای ارزش هستند."