تک‌تیراندازان ه.پ.گ یک اشغالگر را از پای درآوردند

نیروهای گریلا در عملیاتی اشغالگران مستقر در تپه کوردینه متینا را هدف قرار دادند. در این عملیات یک اشغالگر کشته شد.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات تازه گریلاهای خود و حملات هوایی ارتش متجاوز ترک را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"در چارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور در عرصه متینا؛

ساعت ١٩:٣٠ روز ١٩ ژوئن/ ٢٩ خرداد اشغالگران مستقر در تپه کوردینه عرصه متینا هدف آتش تک‌تیراندازانمان قرار گرفتند. در این عملیات یک اشغالگر کشته شد. اشغالگران ساعت ٢٠:٣٠ جسد نظامی کشته شده خود را با هلی‌کوپتر اسکورسکی از منطقه خارج کردند.

حملات هوایی ارتش ترک به جنوب کوردستان

از ساعت ٢١ الی ٢۴ روز ١٨ ژوئن هلیکوپترهای ارتش ترک به گشت‌زنی در متینا پرداختند. اشغالگران نظامیان خود را در نزدیکی روستای ایزدی با ٢ پرواز تغییر دادند. همچنین مناطق کیسته و زندوره هدف حملات راکتی و گلوله‌باران هلی‌کوپترهای تهاجمی قرار گرفتند.

جزئیات حملات هواپیماهای جنگنده و هلی‌کوپترهای تهاجمی به آواشین و زاپ بدین شرح است:

از ساعت ١٠ الی ٢۴ روز ١٨ ژوئن هواپیماهای جنگنده منطقه ورخله در عرصه آواشین را بمباران کردند. از ساعت ٢ الی ٢:٣٠ روز ١٩ ژوئن همین منطقه هدف حمله هلیکوپترهای تهاجمی قرار گرفت و پهپادهای دشمن بر فراز آسمان منطقه به پرواز درآمدند.

ساعت ٢٢:١۵ روز ١٩ ژوئن اشغالگران درصدد بودند با استفاده از هلیکوپترهای تهاجمی به هلی‌برد اشغالگران به تپه سلیمان عرصه آواشین دست زنند. اما با مداخله نیروهای ما مواجه شده و مجبور به ترک منطقه شدند. همان روز تپه سور از ساعت ٢٣ الی ٢٣:۴٠ توسط هلیکوپترهای تهاجمی هدف حمله قرار گرفت.

از ساعت ٢۴:۵٠ روز ١٩ ژوئن منطقه ورخله در عرصه آواشین، ۴ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

از ساعت ٢٢:٣٠ الی ٢۴ روز ١٩ ژوئن هلیکوپترهای دشمن در منطقه T شکل و جیلوی کوچک در عرصه زاپ به گشتزنی پرداختند. اشغالگران مستقر در تپه شهید سرخوبون با هلیکوپتر جایگزین شدند. همزمان منطقه T شکل هدف حمله هلیکوپترهای تهاجمی قرار گرفت. این حملات به آتش‌سوزی در منطقه انجامید."