ریزان جاوید در حمله تروریستی ترکیه به شهادت رسید

شورای امور داخله اقلیم جزیر در نشستی خبری اعلام کرد، یوسف محمود ربانی، فرمانده پژاک در حمله پهباد تهاجمی رژیم ترکیه به شهادت رسیده است و خواستار جنگ انقلابی خلق با متجاوزان شد.

شورای امور داخله اداره خودگردان دمکراتیک اقلیم جزیر در رابطه با حملات اخیر رژیم اشغالگر ترک به سراسر مناطق شمال و شرق سوریه نشستی مطبوعاتی را در مرکز این اداره در قامشلو برگزار کرد.

در این نشست کنعان برکات و حمرین علی بیانیه‌ای را به زبان‌های عربی و کوردی قرائت کردند.

در بیانیه آمده است:"رژیم ترک درصدد است با جنگ اعلام شد و حملات سیستماتیک به مناطق اداره خودگردان شمال و شرق سوریه امنیت و استقرار منطقه را برهم زده و رعب و وحشت را در میان مردم ایجاد کند. ترکیه با هدف قرار دادن صلح داخلی خواستار تخلیه منطقه از ساکنان و آواره کردن مردم است."

بیانیه به حمله پهبادی روز گذشته رژیم ترکیه به جاده حزام در شمال قامشلو که به شهادت ۴ نفر و زخمی شدن شماری دیگر از شهروندان اشاره کرده و می‌افزاید: "همچنین در حمله پهبادهای ارتش ترک به محله صناعی شهر قامشلو در ۶ آگوست چهار شهروند به نام‌های شمدین شمدین، مظلوم اسعد و دو کودک به نام‌های احمد شیبه و آهنگ شیبه به شهادت رسیده و تعدادی دیگر زخمی شدند.

در میان زخمی‌هایی که به بیمارستان منتقل شده بودند علی‌رغم تلاش‌ها برای نجات زندگی آنان یکی از مجروحان آقای یوسف محمود ربانی، فرمانده حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) به شهادت رسید. یوسف محمود ربانی به مناطق شمال و شرق سوریه سفر کرده بود تا با مردم ملاقات نموده و از نزدیک شاهد دستاوردهای انقلاب ١٩ جولای باشد. همچنین در خصوص نزدیک نمودن دیدگاه‌های عمومی خلق کوردستان در هر چهاربخش فعالیت می‌نمود.

به دلیل این خسرات ملی خلق مقاومتگرمان، مراتب تسلیت خود را به خانواده شهید و تمامی خلق‌های کوردستان بویژه در روژهلات کوردستان اعلام می‌داریم."

شورای امور داخله اداره خودگردان دمکراتیک اقلیم جزیر با محکوم نمودن اقدامات ضدبشری رژیم ترکیه، از آحاد خلق دعوت به عمل آورده است در برابر وحشیگری رژیم ترکیه جنگ انقلابی خلق را در پیش گیرند.