کمیته شهدای پژاک: رفیق شکری ۴۰ سال با فلسفه «یک خرقه، یک لقمه» زندگی کرد و زندگی بخشید

پژاک اعلام کرد، رفیق شکری لحظه به لحظه‌ی زندگیش با تفکر «یک خرقه، یک لقمه» زندگی کرد و عهد بسته بود تا آرمان‌های شهیدان برای تحقق کوردستانی آزاد و دمکراتیک را محقق سازد.

کمیته شهدای حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) در رابطه با یاسین بولوت «شُکری سرحد» که صبح روز گذشته در شهر سلیمانیه توسط عناصر میت ترکیه به شهادت رسید بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه‌ی پژاک آمده است: دولت فاشیستی و اشغالگر ترکیه در مقابل مقاومت و عزم نستوه گریلا شکست‌ خورده و هر روز با این شکست تاریخی زندگی می‌کند. همزمان برای آنکه در باشور کوردستان نتیجه‌ای به دست بیاورد و کوردستان را به طور کامل اشغال نماید، از خائنین استفاده کرده و در تلاش است کوردها را با دست یکدیگر از بین ببرد و اخیرا نیز با گشودن مراکز میت شخصیت‌های میهن‌دوست و مبارز را هدف حمله قرار می‌دهد.

روز ۱۷ سپتامبر در مرکز شهر سلیمانیه رفیق شکری سرحد در حمله‌ای نامردانه توسط میت ترکیه شهید شد. یاد هوال شکری سرحد را گرامی می‌داریم و به خانواده‌ی وی و همه خلق کورد تسلیت می‌گوییم.

هوال شکری سرحد، طی ۴۰ سال زندگی انقلابی خود از زندان گرفته تا کوهستان‌های کوردستان در همه عرصه‌ها مبارزه نمود و با فداییگری و صداقت این مبارزه را به پیش برد. وی به یکی از رفقای حقیقی رهبر آپو تبدیل شد و تا لحظه‌ی شهادتش راه حقی کارر، کمال پیر و عاکف یلماز را طی کرد و لحظه به لحظه ی زندگی‌اش با تفکر «یک خرقه، یک لقمه» زندگی کرد. ۱۵ سال در مبارزات خانواده‌ی شهدا جای گرفت و به یکی از دلسوزان کاروان شهدای انقلاب و آزادی تبدیل شد و علی‌رغم بیماری‌های بسیاری که داشت، هرگز مبارزات را رها نکرده و به یکی از فداییان کوردستان مبدل شد.

همچو کمیته‌ی شهدای حزب حیات آزاد کوردستان پژاک عهد می‌بندیم تا رویاهای شهدا که کردستانی آزاد و دمکراتیک است را محقق کرده و از میراث آنان صیانت کنیم."