کوما جفاکین کوردستان: حاکمیت آ.ک.پ/م.ه.پ رژیم ترک باید محاکمه شود

ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک اعلام کرد که حاکمیت آ.ک.پ-م.ه.پ رژیم ترک باید در قبال جنایات خود علیه ملت کورد و بشریت مورد محاکمه قرار گیرد.

ریاست مشترک شورای رهبری کوما جفاکین کوردستان (ک.ج.ک)خاطرنشان کرد که دولت ترک ۵ ماه است علیه نیروهای گریلا از هرگونه سلاح شیمیایی و گاز سمی استفاده می‌کند اما سازمان ملل، اروپا و آمریکا به سکوت ادامه می‌دهند. ریاست مشترک ک.ج.ک خواستار قیام مردمی در محکومیت و رسوا نمودن استفاده ترکیه از سلاح شیمیایی علیه نیروهای گریلا شد.

بیانیه ریاست مشترک ک.ج.ک به شرح زیر است:

۵ ماه است علیه گریلا سلاح شیمیایی بکار می‌برند

ه.پ.گ بیش از ۵ ماه است افکار عمومی را در جریان بکارگیری سلاح شیمیایی و گاز سمی از سوی دولت ترک علیه مناطق گریلایی قرار داده است. تصاویری در این رابطه نیز منتشر شدند. استعمارگری ترکیه هر اندازه که تحت فشار قرار گرفته و با مشکل مواجه شود علیه نیروهای گریلا به سلاح شیمیایی توسل می‌جوید. غارهایی که پیشتر در مورد آنها اطلاعات جمع‌آوری کرده را هدف سلاح‌های شیمیایی و گازهای سمی قرار می‌دهد. در این جنگ که ۵ ماه است در اطراف تونل‌های جنگ ادامه دارد، با هدف نابودی نیروهای گریلا و دستیابی به تونل‌های جنگ از هرگونه سلاح شیمیایی و گازهای سمی بهره می‌گیرد.

سازمان ملل، اروپا و ایالات متحده آمریکا شاهد این حملات باشند

علی‌رغم آنکه ه.پ.گ با صدور بیانیه بر استفاده ارتش ترکاز سلاح شیمیایی و گازهای سمی پافشاری کرده و آنرا جنایت جنگی عنوان کرده است اما هیچ کدام از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی اقدامی انجام نداده‌اند. نیروهای سیاسی همچون اروپا و ایالات متحده آمریکا، سازمان‌های وابسته به سازمان ملل متحد تنها زمانی از سلاح‌های شیمیایی و گازهای سمی دم می‌زنند که کشورهای مخالف آن‌ها مورد بحث باشند. اما زمانیکه شرکای آنها مورد بحث باشند چنین جنایت‌هایی نادیده گرفته می‌شوند؛ به هیچ شیوه‌ای علیه آنان گامی برنمی‌دارند. اینچنین نشان می‌دهند که در خصوص مخالفت با سلاح‌های شیمیایی و گازهای سمی صادقانه عمل نمی‌کنند و عکس‌العملی مشترک نشان نمی‌دهند.

گستاخی رژیم ترک ناشی از سکوت آنهاست

سازمان ملل، اروپا، ایالات متحده آمریکا و بسیاری دیگر از کشورها زمانی که ترکیه موضوع بحث باشد تنها به منافع خود می‌اندیشند. ترکیه به قتل‌عام کوردها می‌پردازد، فشار و ظلم بزرگی را بر آنان روا می‌دارد، استبداد را بر مردم خود تحمیل می‌کند؛ اما همه اینها اهمیتی برای آنان ندارد، منافع آنان در رأس هر چیزی قرار دارد. به همین دلیل رژیم استعمارگر ترک از موضع آنان جسارت می‌گیرد و به هر شیوه‌ای کوردها را مورد ظلم قرار می‌دهد، به جنایت ضد بشریت دست می‌زند. چنان کوردها را هدف حمله قرار می‌دهد که در هیچ جای دیگر جهان دیده نشده است. می‌توان گفت که هر کسی بگوید؛ من کورد هستم و علیه ترک شدن و آسیمیلاسیون بپاخیزد به سیاه‌چاله‌ زندان محکوم می‌شود! آشکار است بسیاری از پارلمانتارها و اعضای مجالس شهرداری علیرغم آنکه با آرای خلق برگزیده شده‌اند به دلیل مطالبه زندگی آزاد و دمکراتیک برای خلق کورد در زندان بسر می‌برند. بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها را به مراکز فشار، شکنجه و تجاوز مبدل کرده‌اند. با ظلم و زور، با تهدید به حبس خبرچینی، مزدوری و خیانت را بر افراد بسیاری تحمیل می‌کنند.

اروپا، ایالات متحده آمریکا و سازمان ملل شریک جرم هستند

اروپا و ایالات متحده آمریکا علی‌رغم آنکه حاکمیت آ.ک.پ-م.ه.پ به هرگونه جنایت علیه بشریت دست زده‌ است اما همچنان با این رژیم بسان حکومتی دمکراتیک رفتار کرده و از آن حمایت نظامی، سیاسی و دیپلماتیک می‌کنند. حاکمیت آ.ک.پ-م.ه.پ نیز با اتکا به این حمایت و نزدیکی خود با اروپا و ایالات متحده آمریکا خلق کورد و خلق‌های ترکیه را مورد ظلم‌ بیشتری قرار می‌دهد. همچنین روژاوا و شنگال را تهدید به اشغال کرده و این مناطق را بمباران می‌کند. شهروندان کمپ پناهندگان مخمور را که به دلیل ظلم رژیم ترک آواره شده‌اند مورد ظلم قرار می‌دهد. اروپا، ایالات متحده آمریکا و سازمان ملل متحد در جنایت علیه ملت کورد و خلق‌های ترکیه، در اشغالگری و قتل‌عام ناشی از حمله هواپیماهای جنگنده شریک رژیم ترکیه هستند. خلق کورد، خلق‌های دیگر جهان، نیروهای دمکراسی‌خواه باید به این واقعیت اذعان داشته باشند.

ارزش‌های انسانی را لگدمال می‌کنند

ارتش ترک روزانه با هواپیماهای جنگنده، هلی‌کوپتر، تانک و توپ جنگل‌های کوردستان را به آتش می‌کشد، طبیعت کوردستان را به تاراج می‌برد؛ اما گویی این حق دولت ترک است، تنها به نظاره نشسته‌اند. گویی استفاده از سلاح‌های شیمیایی و گازهای سمی علیه گریلاهای پ.ک.ک مشروع است؛ چنان عمل می‌کنند که دولت ترک حق دارد از آن استفاده کند، صدای اعتراضی شنیده نمی‌شود. واقعیت این است که برای اروپا، ایالات متحده آمریکا و سازمان ملل حرفی باقی نمانده است. این کشورها برای منافع خود هرگونه ارزش انسانی را لگدمال کرده‌اند، و آنانی که به این رویه ادامه می‌دهند تشویق می‌کنند.

فرماندهی ه.پ.گ چند روز پیش اعلام نمود که علیه تونل‌های جنگ در تپه سور از سلاح شیمیایی استفاده شده و ٣ گریلا به شهادت رسیده‌اند. به واقع نیروهای گریلا با ماسک ضد شیمیایی و تدابیر گوناگون از شهادت جلوگیری می‌کنند. اگر نه تاکنون صدها گریلا در این حملات به شهادت رسیده بودند. چنانچه پیداست اروپا، ایالات متحده آمریکا و سازمان ملل منتظر هستند تا تمامی نیروهای گریلا با سلاح‌های سمی به قتل برسند. اگر نه با صدور بیانیه‌ای علیه اعمال دولت ترک اعلام موضع می‌کردند. اروپا، ایالات متحده آمریکا و سازمان ملل به شیوه‌های جداگانه اعلام ‌کردند که استفاده از سلاح‌ شیمیایی و گازهای سمی خط قرمز آنان می‌باشد، در این مورد حساسیت خود را نشان داده و به برخی از نیروها هشدار ‌دادند. اما اکنون موضعی برخلاف بیانیه‌های خود اخذ کرده‌اند. اعلام هشدار و مداخله بماند، از دولت ترک برای استفاده از این سلاح‌ها حمایت می‌کنند.

اگر چنین چیزی را در نظر داشته باشند، لازم است که در مقابل بکارگیری سلاح شیمیایی، به آتش‌کشیدن جنگل‌ها، ظلم بر ملت کورد و خلق‌های ترکیه علیه رژیم ترک اقدام کنند. اروپا، ایالات متحده آمریکا و سازمان ملل متحد با اعتراض به ظلم و بی‌عدالتی علیه تعدادی از افراد نمی‌توانند بر دورویی خود، ریاکاری، بی‌اخلاقی و بی‌وجدانی خود سرپوش باقی بگذارند.

رژیم ترک باید محاکمه شود

خلق کورد، خلق‌های ترکیه، نیروهای دمکراسی‌خواه در اروپا، ایالات متحده آمریکا و تمامی جهان، دمکرات‌های دارای وجدان در سطح بین‌الملل را فرامی‌خوانیم که در واکنش به استفاده ارتش ترک از سلاح شیمیایی علیه نیروهای گریلا بپاخیزند و رژیم ترک را که به جنایت ضدبشری دست می‌زند مورد محاکمه قرار دهند. ما اذعان داریم که تریبونال بین‌المللی (دادگاه دائمی مردم) در این خصوص گام‌های بزرگی را برمی‌دارد. حاکمیت آ.ک.پ-م.ه.پ که به جنایت علیه خلق کورد و بشریت دست زده است قطعا مورد محاکمه قرار گرفته و بازخواست می‌شود.