نبو: رژیم ترک نمی‌تواند منطقه را تخلیه کند

صبری نبو، مشاور رئیس مشترک کانتون گری سپی اظهار کرد که دولت اشغالگر ترک همچون داعش در تلاش است تا با ارعاب خلق آنان را وادار به ترک منطقه کند، اما نمی‌تواند به این هدف دست یابد.

صبری نبو مشاور رئیس مشترک انتون گری سپی اعلام کرد که پهبادهای بدون سرنشین رژیم ترک ٢۴ ساعت شبانه روز بر فراز آسمان منطقه به گشتزنی پرداخته و خودروها و منازل مردم را هدف حمله قرار می‌دهند، در انظار دولت‌های منطقه از هر نوع اسلحه‌ای بهره می‌گیرند. صبری نبو این گفته خلق را یادآور شد که می‌گوید:"ما در این سرزمین باقی می‌مانیم. هرچه می‌خواهد روی بدهد ما مقاومت را مبنا قرار می‌دهیم. این تنها راه رهایی ماست."

حملات رژیم ترک به عین عیسی، گری سپی، تل ‌تمر و شهبا ادامه دارند. ماه گذشته روستاهای منطقه عین عیسی باز هم هدف حملات ترکیه قرار گرفتند و خسارات فراوانی به غیرنظامیان وارد شد. ۴ آگوست در حمله توپخانه‌ای رژیم ترک به روستای سفاوی یک خانواده قتل‌عام شدند. توپباران روستای دبس چندین کشته و زخمی برجای گذاشت. جاه بین‌المللی M4 روزانه هدف حملات ترکیه قرار می‌گیرد. روستای اطراف این جاده نیز بی‌وقفه هدف حمله ارتش ترک و مزدورانش قرار می‌گیرند. ترکیه حتی روستاهای دور از مرز و واقع در جنوب گری سپی را هدف قرار می‌دهد.

صبری نبو مشاور ریاست مشترک کانتون گری سپی اشغالی اعلام کرد که رژیم ترک به قتل‌عام مردم روی آورده است و در مقابل دیدگان جهانیان به این جنایت دست زده است. نبو هدف حملات رژیم ترک را ایجاد رعب و وحشت میان مردم و وادار کردن آنان به تخلیه مناطق خود و پس از آن عملی کردن برنامه تغییر دمگرافی علیه خلق‌های منطقه عنوان کرد. نبو گفت:"در مناطق اشغالی این سیاست را به پیش می‌برند. می‌خواهد همان رویه را در تمامی منطقه به اجرا بگذارد. رژیم ترک نسل‌کشی در منطقه را ادامه می‌دهد. این جنگی علیه تمامی خلق‌های منطقه است. غیرنظامیان کشته شده در روستاهای سفاوی و دبس از هم‌میهنان عرب بودند. برای تداوم اشغالگری کشتار انسان‌ها را حق خود می‌دانند. جوان، کودک، زن و اختیار برای آنان فرقی نمی‌کند. در مقابل چشمان جهانیان به این جهانیان دست می‌زنند و جهان سکوت کرده است. آنانکه اجازه مێ‌دهد که رژیم ترک به این جنایت‌ها دست بزند خود شریک این نسل‌کشی هستند. بدون شک رژیم ترک بدون حمایت آنان نمی‌تواند به آسانی به قتل‌عام دست زند."

هیچ کسی دست از خانه و زادگاه خود برنمی‌دارد

نبو گفت، رژیم ترک می‌خواهد همچون داعش با اشاعه ترس ساکنان منطقه را آواره و سرگردان کند، اما دوره این حرف‌ها گذشته است. نبو افزود:"هر اندازه به خانه و روستاهای آنان حمله می‌کنند پایبندی خلق به خاکشان بیشتر می‌شود. خلق بر آزادی و پاکسازی مناطق اشغالی پافشاری می‌کنند. این خلق دیگر آن ملت گذشته نیست. دیگر از چیزی هراس ندارد. اکنون تنها یک چیز می‌خواهند؛ آزادی خاکشان از چنگ رژیم ترک و مزدورانش."

نارضایتی از موضع روسیه

ساکنان منطقه در پیوند با قتل‌عام‌های رژیم ترک در این منطقه از موضع روسیه همچون ضامن آتش‌بس ناراضی هستند. اعتراضات بسیاری را در مقابل محل پایگاه‌های نظامی روس‌ها انجام داده‌اند. بیانیه‌هایی هم منتشر کرده و در این راستا هیئت‌هایی را برای گفتگو با روس‌ها تعیین کرده‌اند. اما موضع روسیه تنها تماشا کردن حملات ترکیه است و تاکنون گامی موثر برای متوقف کردن حملات رژیم ترک و مزدورانش برنداشته‌اند. مدعی هستند که به دلیل جلوگیری از پیشروی رژیم ترک هستند اما رژیم ترک هر آن دست به کشتار مردم می‌زند. با این همه روس‌ها سکوت کرده‌اند. به همین دلیل خلق منطقه حضور روس‌ها را بی‌معنی می‌دانند و نبودن آن‌ها با بودنشان توفیری ندارد."

صرف هر چیزی اراده بر مقاومت است

نبو خاطرنشان کرد که پهپادهای ارتش ترک ٢۴ شبانه روز در آسمان منطقه در حال گشتزنی هستند، خودروها و منازل هموطنان را آماج حمله قرار می‌دهند. در حمله به مردم از هر نوع سلاحی بهره می‌گیرند و این حملات در مقابل چشمان تمامی دولت‌های جهان صورت می‌گیرند. صبری نبو در پایان افزود:"این خلق می‌گوید که هیچ انتظاری از دیگران ندارد. ما خود می‌توانیم زخم‌هایمان را معالجه کنیم. ما در سرزمینمان باقی خواهیم ماند. هرچه بادا باد، ما مقاومت را مبنا قرار می‌دهیم. این تنها راه رهایی ماست. در این مورد ما تصمیم خود را گرفته‌ایم."