نیروهای مدافع خلق: ضربات سهمگینی بر اشغالگران ترک تحمیل شد

گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار در عرصه‌های آواشین و هفتانین نظامیان رژیم اشغالگر ترک را هدف ضربات سنگین قرار دادند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات گریلایی را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"در چارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور در عرصه هفتانین؛

٢٧ شهریور/ ١٨ سپتامبر رأس ساعت ١١ نیروهای یژا ستار در منطقه پارتیزان اشغالگران مستقر در تپه قسروکه را با سلاح سنگین هدف قرار دادند. اهداف تعیین شده با موفقیت آماج حمله واقع شدند.

در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در عرصه آواشین؛

١٨ سپتامبر ساعت ٢ علیه اشغالگرانی که درصدد پیشروی بسوی عرص‌ مقاومت ورخله بودند نیروهای ما عملیات انفجاری را ترتیب دادند. اشغالگران پس از این عملیات عقب‌نشینی کردند. اشغالگران در ساعت ٢:٢٠، ٢:٣٠ و ٢:۴۵ سه بار با مواد منفجره عرصه مقاومتی را هدف قرار دادند. اشغالگران پس از این حملات درصدد جاسازی مواد منفجره و دوربین‌های مدار بسته در اطراف عرص‌ه مقاومت ورخله بودند. نیروهای ما یکبار دیگر با تاکتیک تله انفجاری و سلاح فردی از فاصله نزدیک اشغالگران را هدف قرار دادند. در این عملیات مواد منفجره و دوربین‌های مداربسته به شیوه‌ای حرفه‌ای منهدم شدند. در نتیجه عملیات موثر مقاومتگران ورخله، اشغالگران ناکام ماندند.

١٩ سپتامبر ساعت ۶:١۵ ارتش اشغالگر ترک با مواد منفجره عرصه مقاومت ورخله را هدف حمله قرار داد.

١٢ سپتامبر ارتش اشغالگر ترک منطقه پیربولا در هفتانین و اطراف روستای بانکه را هدف آتش توپخانه و خمپاره‌باران قرار داد و سپس در ١٣ سپتامبر تحرکات اشغالگرانه‌ای گسترده‌ای را آغاز کرد. این عملیات حوالی غروب بدون کسب نتیجه به پایان رسید و اشغالگران عقب‌نشینی کردند. در حملات توپخانه‌ای دشمن خسارت فراوانی به مزارع و باغات روستائیان وارد شد.

١٨ سپتامبر ساعت ١٨:۴٠ روستای شیه در ناحیه دینارته بخش آکره از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

١٨ سپتامبر از ساعت ٢٢:۴۵ تا ٠٠:٣٠ هلی‌کوپترهای دشمن بر فراز مناطق مروانوس، تابورا عربان، تپه سپی و تپه سلیمان به گشتزنی پرداختند. هلی‌کوپترهای تهاجمی دشمن در همان زمان مناطق تپه کارتال، ستونا و دره باسیا را آماج حملات راکتی و گلوله‌باران قرار دادند.

١٨ سپتامبر از ساعت ١۶ تا صبح روز ١٩ سپتامبر پایگاه‌های مرزی ارتش ترک مناطق کلا قمری در عرصه متینا و اطراف روستای هروره را آماج آتش توپخانه و خمپاره‌باران قرار دادند."