نمایندگی حزب اتحاد دمکراتیک در جنوب کوردستان: هیچ کس نباید به چشم اتهام به کوردهای روژآوا بنگرد

نمایندگی حزب اتحاد دمکراتیک در جنوب کوردستان با اننتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مطالبات خلق در جنوب کوردستان برای بهبود وضعیت اقتصادی مشروع بوده و خاطرنشان می‌سازد که نیابد هیچ کس به دیده اتهام به کوردهای روژآوای کوردستان بنگرد.

نمایندگی حزب اتحاد دمکراتیک در جنوب کوردستان در رابطه با تظاهرات خلق در جنوب کوردستان بیانیه‌ای را منتشر کرد.

نمایندگی حزب اتحاد دمکراتیک در این بیانیه اظهار داشت: طی چند روز گذشته در بسیاری از شهرهای جنوب کوردستان به منظور بهبود وضعیت اقتصادی و به دلیل عدم پرداخت حقوق کارمندان راهپیمایی‌ها و اعتراضاتی بر پا شده است. در این راهپیمایی‌ها بسیاری از مراکز به آتش کشیده شده‌اند. برخی از تظاهر کنندگان خشونت به خرج داده و در مواردی کوردها روژآوا متهم شده و بسیاری در این رابطه دستگیر شده‌اند.

نمایندگی حزب اتحاد دمکراتیک در ادامه بیانیه خود اعلام کرده است که مطالبات خلق در جنوب کوردستان به منظور بهبود وضعیت اقتصادی امری طبیعی و مشروع و مسئله‌ای داخلی بوده و مرتبط به شهروندان جنوب کوردستان است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که کاربرد خشونت به سازمان‌ها و نهادهای عمومی آسیب رسانده و این مسئله مورد پذیرش نیست. همچنین در بیانیه اشاره شده است که کاربرد خشونت از سوی نیروهای امنیتی جنوب کوردستان وضعیت را پیچیده‌تر می‌کند. نمایندگی حزب اتحاد دمکراتیک در خاتمه بیانیه خود همچنین اظهار داشته است که: باید به دیده اتهام به کوردهای روژآوای کوردستان نگریسته نشود. تامین امنیت در جنوب کوردستان وظیفه تمامی کسانی است که در جنوب کوردستان زندگی می‌کنند. به همین دلیل باید از هر گونه عمل خشونت باری دوری گزینند. از همه می‌خواهیم که با برخورداری از حس وظیفه و مسئولیت پذیری با وضعیت موجود تعامل کرده تا این وضعیت دشوار خاتمه پیدا کند.