عبیر حصاف: پارت دمکرات کوردستان باید منافع کوردایتی را بر منافع حزبی در اولویت قرار دهد

عبیر حصاف عضو هیات مدیره کنگره ملی کوردستان- روژآوا از پارت دمکرات کوردستان خواست که با تن در دادن به دیالوگ‌ها منافع کوردایتی را بر منافع حزبی در اولویت قرار دهد.

پارت دمکرات کوردستان از ۱۲ دسامبر نیروهای نظامی خود را با همراه با سلاح‌های سنگین به مرزهای روژآوا اعلام کرده است و همراه با آن بیش از ۴۰ نقطه نظامی و سه مرکز اصلی را ایجاد کرده است. تمامی نواحی ایجاد شده تقویت و در مواردی نیز مستتر شده‌اند.

در ۱۳ دسامبر، نیروهای پ.د.ک به نیروهای مدافع خلق حمله کرده و در نتیجه آن ۳ گریلا مجروح شدند، وضعیت دو نفر از این گریلا وخیم است. این حمله در نزدیکی روستای سِگریه از توابع آمیدی در استان دهوک در جنوب کوردستان روی داد.

عبیر حصاف عضو هیات کنگره ملی کوردستان-روژآوا در این باره اظهار داشت که: رویدادهایی که در جنوب کوردستان روی می‌دهند، جای تاسف دارد. و این رویدادها تنها در راستای منافع دشمنان کورد و کوردستان قرار می‌گیرند، این نیروهای تلاش می‌کنند کورد را قتلعام کنند، دست به توطئه زده و زندگی کوردها را از میان بردارند.

عبیر حصاف که با خبرگزاری هاوار گفتگو می‌کرد اظهار داشت که در صورت روی دادن هر گونه جنگ برادرکشی در جنوب کوردستان، چنین جنگی تبعات و بحران‌هایی را که مدتی است ساکنان جنوب کوردستان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند عمیقتر می‌کند. زیرا چنین بحرانی ریشه در برخوردهایی دارد که پیش از این دو حزب اصلی با یکدیگر داشته‌اند.

تنش و جنگ داخلی تلاش‌ها برای اتحاد ملی را با مانع روبرو می‌کند

عبیر حصاف در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که رویدادهایی که در جنوب کوردستان روی می‌دهند، بر اتحاد کورد تاثیر گذار هستند. اما احزاب سیاسی باید تلاش داشته باشند که مسائل موجود بین گروه‌های کوردی را از طریق دیالوگ حل کنند تا بتوانند دستاوردهای کوردستان را حفظ کنتد، هر گونه برخورد و خونریزی موانع بسیاری را برای کورد ایجاد می‌کند.

عبیر حصاف در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که هدف از حمله به نقاط گریلاهای مدافع خلق، دست‌یابی به منافع تنگ حزبی بوده و در این باره اظهار داشت: این حمله در زمانی روی داد که لازم بود گروه‌های کوردی تلاش کنند تا مشکلاتشان را حل کنند، به عقاید یکدیگر احترام گذاشته و سنگ بنای مشترکی برای ایجاد نقشه سیاسی کوردستان را ایجاد می‌کردند.

عبیر حصاف از پارت دمکرات کوردستان درخواست نمود که به مذاکرات پیوسته و منافع کوردی را بر منافع حزبی ترجیح دهد و افزود: روی دادن هر گونه جنگ کوردکشی، راه را بر دشمن هموار می‌کند که دست به قتلعام وسیع کورد بزند.

عبیر حصاف در پایان سخنان خود از تمامی نیروهای کورد، سیاستمداران و تمامی آحاد جامعه کوردستان درخواست نمود که با دوری گزیدن از منافع حزبی تنگ و محدود، برای توسعه کوردستان گام بردارند.