١١٠ عملیات گریلایی نیروهای یژا ستار در سال ٢٠٢٠؛ کشته شدن ٣١۶ نظامی ترکیه

یژا ستار در ١١ ماه ١١٠ عملیات نظامی خودویژه را علیه نظامیان رژیم اشغالگر ترک به انجام رساند. در نتیجه این عملیات‌ها ٣ کنتراگریلا و ٣١۶ نظامی ترک کشته شدند و ٢٨ نظامی زخمی.

زوزان چولگ فرمانده قرارگاه مرکزی یگان‌های زنان آزاد (YJA STAR) اعلام کرد که گریلاهای زن برای هر جنگی آمادگی کامل دارند و افزود که در سال ٢٠٢١ مبارزه‌ای بزرگ به پیش برده خواهد شد.

زوزان چولگ خاطرنشان کرد که گریلاهای کوردستان و بویژه گریلاهای زن نیروی پیشاهنگی خود را قبل از هر چیز از وفاداری به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان کسب می‌کنند.

چولگ یادآور شد که گریلاهای زن از درسیم تا چهاربخش کوردستان به وظایف خود عمل می‌کنند و افزود:"بویژه در کوهستان‌ها گریلاگری بیانگر موضع، اراده و هویت است. بدون شک نیروی خو درا از رهبری، رفقای شهید و خلقمان کسب می‌کنند. یژا ستار هم از حیث تعداد و هم از حیث شیوه عملکرد مُهر خود را بر سال ٢٠٢٠ زده است. عملیات‌های یژا ستار هم تأثیرگذار و هم نتیجه بخش بودند.

فرمانده قرارگاه مرکزی یگان‌های زنان آزاد به عملیات فدایی شهید دوغا زیلان اشاره کرده و افزود که در تاریخ مبارزات گریلایی برای نخستین بار نیروهای دفاع هوایی شهید دلال عملیات‌های پیروزمندانه‌ای را به انجام رساندند. نخستین شهید دفاع هوایی نیز رفیق دوغا بود و این عملیات‌های یگان‌های دفاع هوایی رویکرد نوینی در جنگ گریلایی می‌باشند.

زوزان چولگ خاطرنشان کرد که یژا ستار در سال ٢٠٢٠ موفق شده است تا ١٠٠ درصد شیوه‌ی جنگ را متحول کند، بر این اساس جنگ در مرحله نوین نه بر اساس تعداد بلکه بر اساس عملکرد و کیفیت جنگ و در نهایت کسب موفقیت متمرکز می‌شوند. وی افزود که در سال ٢٠٢٠ پروژه بازتأسیس نیروهای یژا ستار با موفقیت کامل به انجام رسیده و تجربه‌ای بزرگ را در این زمینه فراهم کرده است.

چولگ آحاد خلق کورد و بویژه زنان جوان را فراخواند تا برای گسترش هر چه ارتش زنان به صفوف جنبش آزادیخواهی کوردستان ملحق شوند و با عزم و اراده‌ای شکست‌ناپذیر پیشاهنگی مبارزه به پیش برند.

بیلان سال ٢٠٢٠ نیروهای یژا ستار

زوزان چولگ در مورد بیلان سال ٢٠٢٠ اعلام کرد که هنوز آمار مربوط به ماه دسامبر گردآوری نشده است اما بیلان ١١ ماه گذشته به این شرح است. در مبارزه ١١ ماه گذشته نیروهای یژا ستار در مجموع ١١٠ عملیات نظامی خودویژه به انجام رسانده‌اند که ۶٨ عملیات در عرصه هفتانین بوده‌اند. در طی ١١ ماه گذشته ٣ کنتراگریلا (مزدور) و ٣١۶ نظامی دشمن کشته شده و ٢٨ نظامی دیگر هم زخمی گشتند.

چولگ اعلام کرد که در طی این مدت ١١٢ گریلای زن به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

همچنین در سال گذشته علیرغم پاندمی کرونا ١۶٠ زن به نیروهای یژا ستار ملحق شده‌اند.

فرمانده قرارگاه مرکزی یگان‌های زنان آزاد در مورد اهداف سال ٢٠٢١ اظهار کرد که نیروهای یژا ستار با مد نظر قراردادن کُنسپت رژیم فاشیست ترک علیه ملت کورد و تشدید حصر بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای مبارزه‌ای همه‌جانبه در چارچوب صیانت از خطمشی رهبری و آرمان‌های شهیدان و دفاع از خلق کورد آماده کرده‌اند و در این راستا در سال ٢٠٢١ به وظایف و مسئولیت‌های تاریخی خود همچون نیروی پیشاهنگ مبارزات آزادیخواهانه کوردستان عمل خواهند کرد.