۳ شهروند جنوب کوردستان در حمله هوایی جنگنده‌های رژیم ترک به شهادت رسیدند

دولت اشغالگر ترکیه در حمله‌ی هوایی ۷ دسامبر، ۳ شهروند غیرنظامی با نامهای محسن حاجی، صفر سلیم و حسن صدیق که اهل روستای زیوی ریکان هستند، را به شهادت رساند.

۳ شهروند با نام‌های محسن حاجی، صفر سلیم و حسن صدیق از طایفه‌ی نِروَیی و ساکن شهر دیرلوک بخش آمیدی که برای سر زدن به مزارعشان رفته بودند، در نتیجه‌ی حمله‌ی جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه به شهادت رسیدند.

از روزی که این حمله انجام شده است، از سرنوشت این سه شهروند خبری بدست نیامده بود اما امروز جنازه‌های آنها در محل بمباران پیدا شد.

چندین روز بود که شهروندان تلاش می‌کردند به محل بمباران بروند اما تا امروز به دلیل تداوم حملات موفق نشده و نتوانسته بودند پیکر این سه شهروند را پیدا کنند.

صبح امروز نیز جنگنده‌های ترکیه منطقه را بمباران کرده بود و اجازه نمی‌داد که شهروندان پیکر این سه شهید را منتقل کنند. اما مردم به محل بمباران رفته و پیکر این سه شهید را پیدا کردند.

شاهدان عینی که جنازه‌ها را پیدا کردند اعلام نمودند، هر سه شهروند بر اثر حملات هوایی ترکیه به شهادت رسیده‌اند.

رسانه‌های پ.د.ک اعلام کرده بود توسط پ.ک.ک دستگیر شده‌اند

از طرف دیگر چون از سرنوشت این شهروندان خبری در دست نبود، رسانه‌های پ.د.ک ادعا کرده بودند که محسن حاجی، صفر سلیم و حسن صدیق توسط پ.ک.ک دستگیر شده‌اند.

رسانه‌های پ.د.ک مداوما برای پرده‌پوش کردن قتل کوردها از سوی ارتش ترکیه اقدام به نشر اخبار کذب و دور از واقعیت کرد‌ه‌اند. پیشتر نیز رسانه‌های نزدیک به پ.د.ک در مورد تعدادی از شهروندان که در شلادزه در حملات هوایی شهید شده بودند، اعلام کرده بودند که توسط پ.ک.ک دستگیر شده‌اند.