٨١ فعال و روزنامه‌نگار محبوس در زندان‌های بارزانی در اعتصاب غذا هستند

شعبه کوردستان عراق گروه‌های مسیحی میانجی صلح (Christian Peacemaker Teams) (CPT) اعلام کرد، شیروان شیروانی از فعالان دربند در مورد وضعیت بسیار نامناسب زندانیان صحبت کرده و از مردم درخواست نموده است، تا از این زندانیان پشتیبانی کنند.

گروه‌های مسیحی میانجی صلح در اطلاعیه‌ای اعلام نمود، امروز شیروان شیروانی طی تماس تلفنی با تیم کوردستان عراق سی‌پی‌تی اعلام کرده است، تقریباً همه زندانیان بهدینان که تعداد آنها حدود ۸۱ زندانی است، اعتصاب غذا کرده و حتی تعدادی از آنها از خوردن آب هم امتناع می‌کنند.

شیروان شیروانی از تیم کوردستان عراق سی‌پی‌تی درخواست می‌کند که مردم خارج از زندان برای پشتیبانی از این زندانیان به فعالیت و اعتراض بپردازند.

همانطور که سی‌پی‌تی می‌گوید، شیروان نگران سلامتی دوستانش است که هنوز محاکمه نشده و تا کنون در زندان آسایش نگهداری می‌شوند.

هفته‌ی گذشته شیروان شیروانی، ایاض کرم، هاریوان عیسی و شوان سعید به زندان اصلاح گوران منتقل شدند. همه‌ی زندانیان از ششم ماه جاری اعتصاب غذا کرده و علت اعتصاب غذای خود را بلاتکلیفی و همچنین درخواست برای نگهداری آنها در کنار یکدیگر اعلام کرده‌اند.

۴ تن از این زندانیان با نامهای کارکر عباس، بندوار ایوب، شیروان طاها و مسعود علی اعتصاب غذای مرگ را اعلام نمودند.

مسرور بارزانی قریب یک سال است ٨١ فعال اجتماعی و روزنامه‌نگار بهدینان را به اتهام‌های واهی بازداشت کرده است و طی یک سال گذشته از ملاقات خانواده و وکلای بازداشت شدگان ممانعت به عمل آورده است.