٩ اشغالگر ترکیه در آواشین از پای درآمدند

نیروهای گریلا در منطقه ورخله عرصه آواشین از چهار جهت اشغالگران ترک را هدف قرار دادند. در این عملیات ٩ اشغالگر کشته شدند، ٢ موضع آنان منهدم شد و یک نارنجک‌انداز را منهدم کردند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات نیروهای خود را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در عرصه آواشین؛

روز ١۶ ژوئیه/ ٢۵ تیرماه در منطقه ورخله، ٣ یگان ارتش اشغالگر ترک که درصدد کمین‌گذاری در اطراف تپه شهید جانشیر بودند در اوایل بامداد توسط نیروهای ما شناسایی شدند. ساعت ٧:۵٠ از ۴ محور عملیاتی گریلایی به شیوه‌ای هماهنگ به انجام رسید. محور اول یک موضع آنان را که محل سلاح نارنجک‌انداز و ۶ اشغالگر بود هدف قرار داد. در این موضع هر ۶ اشغالگر کشته شدند. موضع و سلاح نارنجک‌انداز هم منهدم گردیدند. محور دوم یک سنگر اشغالگران که محل اختفای ۴ نظامی بود را هدف قرار داد. در این محور ٣ اشغالگر کشته شدند و سنگر به تمامی منهدم گردید. اشغالگرانی که درصدد مداخله در عملیات ما بودند از سوی محورهای سوم و چهارم هدف قرار گرفتند. اشغالگرانی که متحمل تلفات سنگینی شده بودند مجبور به عقب‌نشینی شدند. همزمان اشغالگرانی که در اطراف تونل‌های جنگ منطقه ورخله بودند سراسیمه شده و پا به فرار گذاشتند. پس از این عملیات هلی‌کوپترهای ارتش ترک در آسمان منطقه به پرواز درامدند و ساعت ٢٠:٣٠ اجساد کشته و زخمی‌هایشان را از منطقه خارج کردند.

در نتیجه این عملیات موفقیت‌امیز که با تاکتیک گریلای نوین به انجام رسید حداقل ٩ اشغالگر کشته، ٢ موضع اشغالگران و یک سلاح نارنجک‌انداز منهدم گردید، تعدادی دیگر از اشغالگران نیز زخمی شدند.

روز ١۶ ژوئیه توپخانه‌های ارتش غاصب ترک اطراف منطقه ورخله را هدف قرار دادند. آتش‌سوزی ناشی از این حملات همچنان ادامه دارد.

از ساعت ٠٠:٠٠ تا ساعت  ١ بامداد روز ١٧ ژوئیه هلی‌کوپترهای دشمن بر فراز منطقه قاشورا به پرواز درامدند. همچنین اطراف روستای کیسته و هروره در ناحیه کانی‌ماسی بخش آمیدی را هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار دادند.

از ساعت ٠٠:١٠ الی ١ بامداد روز ١٧ ژوئیه ارتش اشغالگر ترک تونل‌های جنگ منطقه ورخله را با هلی‌کوپترهای تهاجمی هدف حمله قرار داد.

از ساعت ٢٣:۴۵ الی ١ بامداد روز ١٧ ژوئیه هلی‌کوپترهای ارتش ترک در آسمان مناطق مروانوس و بانیستا به گشتزنی پرداختند.

از ساعت ٢١:٣٠ الی ١:٢٠ روز ١٧ ژوئیه ارتش اشغالگر ترک تونل‌های جنگ منطقه ورخله را هدف حملات انفجاری قرار داد.

در این حملات هیچ آسیبی به گریلاهای ما وارد نشده است."