آگری قامشلو: انقلاب روژاوا چشم جهانیان را باز کرد

آگری قامشلو گریلای یژاستار اعلام کرد، با آغاز انقلاب روژاوا، چشم جهانیان باز شد و در مورد مقاومت جوانان هم گفت:"باید جوانان باشور کوردستان مقاومت در پیش بگیرند."

آگری قامشلو گریلای یژاستار در مورد اثرات انقلاب روژاوا سخن گفت و اعلام کرد، با آغاز انقلاب روژاوا چشم همه اعم از زنان، جوانان، جوامع و همه‌ی جهانیان باز شد. این انقلاب بسیار بر ما هم تاثیر گذاشت، مبارزانی که می‌خواهند خاک کوردستان را آزاد کنند، جان خود را فدا می‌کنند. رهبر آپو هم علی رغم حصر تحمیل شده بر وی، توسط وکلایش راه را برای بزرگتر شدن انقلاب روژاوا باز می‌کند. این حقیقت بر ما هم تاثیر گذاشت. در حقیقت انقلاب روژاوا رخدادی وجدانی است که نمی‌توان چشم بر آن بست و سکوت کرد. "

آگری قامشلو همچنین اعلام کرد، این وظیفه‌ای است که به عهده‌ی همه گذاشته می‌شود و گفت،" اگر من این کار را انجام ندهم چه کسی این کار را می‌کند؟ تاثیری که انقلاب روژاوا بر ما گذاشت، تاثیری آنچنان ساده و آسان نیست. اولین بار است که خلق در این سطح برای حفظ خود می‌جنگد و خود را اداره می‌کند. ما نمی‌گوییم حکومت بیاید و از ما دفاع کند و ما را اداره کند. آنکه دفاع می‌کند خود خلق است. من نیز با این اراده و شور و هیجان، در سال ۲۰۱۳ به مبارزان پیوستم. موضوع دیگری که بسیار بر من تاثیر گذاشت، پیشاهنگی زنان بود. در جامعه‌ی ما زنان ضعیف نگریسته می‌شوند اما انقلاب نشان داد که اینطور نیست. زنان می‌توانند به انقلاب بپیوندند، می‌توانند بجنگند، دفاع کنند، دیپلماسی و سیاست کنند. با این احساس و پیشاهنگی من هم به مسئولیت خود پی بردم."

"انقلاب چشمان ما را گشود"

قامشلو همچنین اعلام کرد، سال ۲۰۱۳ زمانی که به صفوف مبارزان آزادی پیوسته است، در چندین دوره‌ی آموزشی شرکت کرده است و گفت:"آموزش برای من به اساس تبدیل شد. بر این اساس مدتی طولانی در امور جوانان شرکت کردم. این دوره برای من مثل دوره‌ی آموزش بود. حقیقت خود، حقیقت خلق و جوانان را درک کردم. انقلاب هم از لحاظ اجتماعی و روحی و  شخصیت، چشمان مرا گشود. وجود و شخصیت خود را حس کردیم. در حقیقت پیشتر ما فریب خورده بودیم. "

" قیام شلادزه روح جوانی است"

قامشلو در ادامه‌ی سخنانش اعلام کرد، در واقع جنوب کوردستان منطقه‌ای است که باید برای آن ارزش بسیار قائل شد و گفت:" ما می‌بینیم که دشمن با سیاستهای ویژه‌اش حملات بسیاری علیه جوانان جنوب انجام می‌دهد. چون دشمن خوب می‌داند که جنوب کوردستان دارای ویژگی‌ها و اساس کوردستانی‌هاست. به همین دلیل بزرگترین حمله را علیه جوانان این بخش کوردستان انجام می‌دهد.

آگری قامشلو در ادامه سخنان خود با اشاره به جنگ ویژه نظام سرمایه‌داری و اهداف آن در ترویج خودپرستی میان جوانان کورد بویژه در جنوب کوردستان از آنان خواست تا دست رد به سینه نظام سلطه زنند و به جای آنکه راه آوارگی و سرگردانی را پیش گیرند خط سوم را که همانا یگانه راه دستیابی به آزادی و آینده شکوهمند است برگزینند.