اهالی عفرین: به هیچ وجه دست از مقاومت در شهبا برنمی‌داریم

اهالی عفرین که به ناچار به منطقه تل رفعت شهبا مهاجرت کرده‌اند، حملات دولت ترکیه به این منطقه را محکوم کردند.

اهالی عفرین که به دلیل اشغالگری‌های رژیم فاشیست ترکیه بیش از سه ٣ سال است از زادگاه و خانه و کاشانه خود دور شده و به ناچار در روستاهای منطقه‌ی شهبا اسکان گزیده‌اند، در آنجا نیز به طور مداوم هدف بمباران‌های دولت اشغالگر ترکیه قرار می‌گیرند.

اهالی عفرین ساکن در منطقه‌ی تل رفعت به اشغالگری‌ها و حملات دولت ترکیه اعتراض کردند.

فخری سلطان عضو شورای منطقه تل رفعت اعلام کرد؛"از ابتدای مهاجرت ما از عفرین و اسکان ما در اینجا به شیوه‌ای برنامه‌ریزی شده هدف حملات ترکیه و مزدورانش قرار گرفته‌ایم." وی همچنین گفت؛"برای آنکه این آوارگان عفرین از منطقه شهبا بیرون کنند، این حملات را انجام می‌دهند. خلق نیز با آگاهی از نیات رژیم ترک و تبهکارانش برای بازگشت به عفرین اشغالی در تل رفعت و منطقه‌ی شهبا مقاومت می‌کنند."

ابراهیم ریحانی یکی دیگر از آوارگان عفرین اشغالی گفت؛"در مقابل چشم جهانیان به منطقه تل رفعت کوچ کردیم. اما از همان ابتدا این حملات علیه ما انجام می‌شود و تاکنون نیز ادامه دارد."

ابراهیم ریحانی افزود؛"همانطور که مردم را به زور از عفرین بیرون کردند، می‌خواهند با این حملات ما را از اینجا نیز بیرون کنند. ما تل رفعت را برای خود به دژ مقاومت تبدیل کرده‌ایم. آنها هر چه قدر ما را توپ‌باران کنند، ما به مقاومت خود در تل رفعت ادامه می‌دهیم و تا بازگشت به عفرین اشغالی مقاومت را ادامه خواهیم داد."

فاطمه محمد عضو شورای منطقه شهبا حملات دولت اشغالگر ترکیه به منطقه شهبا را محکوم کرد و گفت؛"به دلیل حملات دولت ترکیه در تل رفعت ده‌ها شهروند غیرنظامی به ویژه کودکان کشته شده‌اند."

فاطمه محمد از سازمان‌های بین‌المللی درخواست نمود تا دست از سکوت برداشته و حملات رژیم ترکیه علیه شهروندان غیرنظامی را متوقف کنند.