احداث بیمارستان ویژه مجروحین شیمیایی از سوی پارت دمکرات کوردستان

نبز خالد از امضاکنندگان نامه سرگشاده روشنفکران کورد به دبیر کل سازمان ملل و سازمان OPCW اعلام کرد که پارت دمکرات کوردستان برای کسانی که توسط بمباران شیمیایی ارتش اشغالگر ترک مجروح شده‌اند، بیمارستان ویژه‌ای را احداث کرده است

نبز خالد از جمله شخصیتهایی است که در رابطه با بکارگیری سلاح‌های شیمیایی از سوی دولت ترک علیه گریلاهای آزادی کوردستان، نامه ارسالی به سازمان ملل متحد  و سازمان منع و بکارگیری سلاحهای شیمیایی OPCW را  امضا کرده است. این فعال سیاسی در گفتگویی با روژ نیوز اظهار داشت که تا زمانیکه کمیسیونی برای تحقیق در خصوص استفاده از این سلاح‌ها تشکیل نشده و هیاتی برای تحقیق و تفحص به مناطق جنگی اعزام نشود، فشارهای خود را ادامه می‌دهند. در این رابطه نبز خالد اظهار داشت که پارت دمکرات کوردستان به منظور مخفی نگاه داشتن اطلاع‌رسانی در مورد کسانی که تحت تاثیر گازهای شیمیایی ارتش ترک قرار گرفته یا دچار جراحت شده‌اند بیمارستانی ویژه را احداث کرده است.

بر اساس بیلان مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق در جریان جنگ ۶ ماهه در ایالتهای آواشین، متینا و زاپ ارتش اشغالگر ترک تا کنون نتوانسته است که در مقابل  مقاومت گریلا به پیشرفت دست پیدا کرده و تا کنون ۳۲۳ بار با سلاح شیمیایی به نیروهای گریلا حمله کرده است.

در بیستم اکتبر  ۱۵۳ روشنفکر، نویسنده، نماینده مجلس، روزنامه نگار و دانشجو باشور کوردستان طی نامه‌ای از سازمان ملل متحد و کمیته ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی OPCW درخواست نمودند که در خصوص حملات شیمیایی صورت گرفته دولت اشغالگر ترک در مناطق آواشین، زاپ و متینا تحقیقات لازم آغاز شود.

نبز خالد فعال سیاسی به عنوان یکی از امضا کنندگان این نامه در خصوص کاربرد سلاح‌های شیمایی از سوی نیروهای اشغالگر ترک در گفتگویی با روژنیوز اظهار داشت که: طی ۶ ماه گذشته ارتش اشغالگر ترک بیش از ۳۰۰ بار از سلاح شیمیایی استفاده کرده است و به دلیل این حملات تا کنون بیش از ۴۰۰ غیر نظامی از اهالی باشور کوردستان مجروح وبه بیمارستان منتقل شده‌اند. این حملات نتیجه شکست ارتش ترک در منطقه است. به همین دلیل است که ارتش ترک از سلاح‌های ممنوعه استفاده می‌کند.

نبز خالد در این باره ضمن اشاره به نامه ارسال شده به سازمان ملل متحد و سازمان مبارزه با کاربرد سلاح‌های شیمیایی OPCW اظهار داشت: ما می‌خواهیم به این سازمان‌ها اعلام کنیم که استفاده ارتش اشغالگر ترک از سلاح‌های شیمیایی واقعیت است. تا جایی که امکان داشته است که ما در این باره به آنان مدرک و سند ارائه داده‌ایم تا کمیسیون ویژه‌ای را به مناطق جنگی اعزام کنند.

احداث بیمارستان ویژه مجروحین شیمیایی از سوی پارت دمکرات کوردستان

نبز خالد در این باره اعلام کرد که پارت دمکرات کوردستان برای کسانی که توسط بمباران شیمیایی ارتش اشغالگر ترک مجروح شده‌اند، بیمارستان ویژه‌ای را احداث کرده است و در این باره افزود: به منظور مخفی کردن تاثیر گازهای شیمیایی، پارت دمکرات کوردستان به کسانی که تحت تاثیر سلاح‌های شیمیایی قرار گرفته‌اند اعلام کرده است که علت بیماری انها گونه جدیدی از بیماری کروناست. اما ساکنان منطقه از موضوع اطلاع دارند. در صورتیکه کمیسیونی در این باره تشکیل شود، لازم است هیات این کمیسیون به این بیمارستان عزیمت کند.

نبز خالد فعال سیاسی در خاتمه اظهار داشت: این نخستین بار نیست که دولت ترک از سلاح شیمیایی استفاده می‌کند. اکنون در این باره فشارهای بسیاری شکل گرفته است. تا زمانیکه هیاتی از این کمیسیون به منطقه نرفته و نتایج آن آشکار نشود، فشارها ادامه پیدا می‌کنند.