احمد ترک: آ.ک.پ به بن‌بست رسیده است

احمد ترک سیاستمدار شهیر کورد در کنگره ه.د.پ در شهر موش در شمال کوردستان سخنرانی کرده و خظاب به حاکمیت آ.ک.پ اظهار داشت: به خوبی بدانید که در بن‌بست قرار گرفته‌اید و در آستانه نابودی هستید. دیگر نمی‌توانید با ذهنیت نژادپرستانه این کشور را اداره کنید.

تشکیلات حزب دمکراتیک خلق‌ها در شهر موش در شمال کوردستان، سومین کنگره اضطراری خود را با شعار «همکاری برای دمکراسی، آزادی و صلح و عدالت» کنگره خود را برگزار کرد. مارال دانش بشتاش نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها، دیلان دیانت تاشدمیر، کیلیچ کوچ یگیت، گلستان کوچ، شوین جوشکون و احمد ترک و سری ساکیک در این کنگره شرکت داشتند. کنگره در ساختمان مجالس این شهر برگزار شد. در آغاز این مراسم، یاد و خاطره قربانیان دمکراسی و آزادی گرامی داشته شد.

زمان رفتن آ.ک.پ فرا رسیده است

گلستان کیلیچ نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها در پارلمان در این مراسم سخنرانی کرده و خاطرنشان ساخت که هر خانه‌ای دفتر این حزب است. سری ساکیک نیز در سخنرانی خود در کنگره این حزب در شهر موش اظهار داشت که آ.ک.پ تنها برای منافع خود از حضور کوردها در آنکارا نام می‌برد و وقتی که کوردها به آنکارا هم می‌روند هیچ جایگاهی ندارند.

در بخش دیگری از این کنگره، احمد ترک سیاستمدار نامی کورد سخنرانی کرده و ضمن اشاره به مبارزات پیگیر کورد در سال‌های گذشته خطاب به حاکمیت آ.ک.پ اظهار داشت: به خوبی بدانید که در بن‌بست قرار گرفته و به پایان کار خود رسیده‌اید. دیگر نمی‌توانید بیش از این با ذهنیت نژادپرستانه خود این کشور را اداره کنید.

کسکین بایندر ریاست مشترک حزب مناطق دمکراتیک نیز با درود به زندانیان سیاسی که علیه انزوای تحمیل شده دست به اعتصاب زده‌اند سخنرانی خود را آغاز کرده و خاطرنشان ساخت که بزرگترین پاسخ به حمله به کوردستان، ایجاد اتحاد ملی در میان کورد است. بایندر در سخنرانی خود اظهار داشت که مخاطب اصلی برای حل مسئله کورد، آقای عبدالله اوجالان است.

مارال دانش بشتاش معاون ریاست گروه حزبی دمکراتیک خلق‌ها در پارلمان نیز در این مراسم سخنرانی کرده و اعلام نمود که اردوغان نیز می‌داند که بدون کورد او نمی‌تواند به ریاست جمهوری ترکیه برسد، به همین دلیل است که به امد سفر کرده است. اما اردوغان باید بداند که کورد صندوق رای آ.ک.پ و اردوغان نیست.

بعد از خاتمه سخنرانی‌ها انتخابات این حزب در شهر موش برگزار شده و بلما نرگس و ساوجی ارسلان به عنوان ریاست مشترک این حزب در شهر موش انتخاب شدند.

منبع: MA