"اجازه نمی‌دهیم دشمن نفس راحتی بکشد"

یکی از فرماندهان ه.پ.گ با نام «داغستان انتقام» گفت:"تا یک تن از ما زنده باشد، هرگز اجازه نمی‌دهیم در خاک مقدس کوردستان دشمن استراحت کند."

فرماندهان ه.پ.گ و یژاستار در رابطه با حملات اشغالگرانه‌ی ارتش ترکیه به زاپ و آواشین با خبرگزاری فرات صحبت کردند.

این جنگ مقدس، ضامن پیروزیست

یکی از فرماندهان یژاستار با نام سوزدار اوین اعلام نمود، از سال ۲۰۲۲ مرحله جدیدی آغاز شده‌است. وی گفت؛"ارتش اشغالگر ترکیه با هر روشی به خاک کوردستان حمله می‌کند و جنگ سنگینی در جریان است."

وی یادآور شد که او قبلاً در زاپ بوده ‌است و گفت:"می‌دانم هوالان آن‌جا با چه اراده‌ای می‌جنگند و در چه سطحی دلسوز خاک و میهن خود هستند و از لحاظ تاکتیکی نیز خود را آماده کرده‌اند. به‌ویژه چون در رابطه با این مرحله جدید می‌جنگند. ممکن است دشمن پیشتر از سلاح شیمیایی استفاده نکرده باشد اما اکنون آن‌ها به‌طور مستقیم در مقابل رفقا از سلاح شیمیایی استفاده می‌کنند. هوالان با روح پیروزی و با رفاقتی حقیقی برای آنکه بتوانند تا پایان، همراه رهبری باشند می‌جنگند. آن‌ها اخیراً به ۱ هلیکوپتر سکورسکی ضربه زده و آن را ساقط نموده‌اند. زمانی‌که ما در آن‌جا بودیم، دشمن خسارات خود را پنهان می‌نمود. ما دیدیم که آن‌ها چگونه فرار می‌کنند، فریادهای آن‌ها را در میدان می‌شنیدیم."

وی در ادامه اعلام کرد، در زاپ دشمن را به‌خوبی می‌شناسند و بر این اساس خود را آماده کرده‌اند و می‌جنگند. وی در ادامه گفت:"ممکن است اکنون در این میدان نباشیم، اما در حقیقت با جان و از ته دل همراه رفقا هستیم. همین ‌که می‌بینیم هوالان با اراده و جوش‌وخروش به دشمن ضربه می‌زنند، ما نیز از آن اراده و روحیه می‌گیریم. جنگی که انجام می‌شود جنگی مقدس است و پیروزی را تضمین می‌کند. هر گونه حمله وحشیانه، خیانت و توطئه‌ای از بین خواهد رفت و ما به‌عنوان دوستان آن‌ها، نیروی بسیاری از آن‌ها می‌گیریم. هر چه می‌خواهد بشود، پیروزی برای ماست."

شهیدان سرچشمه مبارزه‌اند

یکی دیگر از فرماندهان ه.پ.گ بانام جمال اردال نیز گفت:"جنبش آزادی کورد دشواری‌ها و مراحل بسیاری را پشت سر گذاشته است." وی یادآور شد که در زمینه سازماندهی دستاوردهای بسیار مهمی به دست آمده ‌است.

فرمانده جمال اردال ماه می که به‌عنوان ماه شهدا معرفی می‌شود را یادآور شد و گفت:"اگر ما می‌توانیم علیه دولت ترکیه مبارزات قدرتمندی انجام دهیم، بدون‌شک در سایه شهداست."

اردال این‌گونه سخنان خود ادامه داد:"ما می‌خواهیم میراثی که از شهدا گرفته‌ایم را به پیروزی برسانیم. مبارزاتی که اکنون در زاپ، آواشین و متینا و میدان‌های دیگر انجام می‌شود، از شهدا سرچشمه می‌گیرد. یعنی سرچشمه اصلی این مبارزات رفقایی هستند که شهید شده‌اند. می‌توان گفت که کسانی که اکنون شهید می‌شوند، کوردستان آزاد را تضمین می‌نمایند. اساس زندگی آزاد این است. بدون‌شک همه این‌ها با معنی است. یعنی اگر انسان این معانی را هرچقدر هم درک کند، بازهم کافی نیست و به‌آسانی نمی‌توان در مورد آن صحبت نمود. بر این اساس شهدای ماه می را یک‌بار دیگر گرامی می‌داریم.

مبارزات بی‌نظیری انجام می‌شود

اکنون در مناطق زاپ، آواشین، متینا، خاکورک و مناطق دیگر کوردستان مبارزات قدرتمندی انجام می‌شود. اشغالگران دولت ترکیه حملات جدی انجام داده و  علیه آن‌ها مقاومتی بی‌نظیر وجود دارد. ما اجازه نمی‌دهیم اشغالگران خاک ما را اشغال کنند و در آن مستقر شوند. مبارزات نشان داد که هر چه روی دهد درهرصورت ما اجازه نخواهیم داد اشغالگران در کوردستان بمانند و اجازه نمی‌دهیم در این‌جا مستقر شوند.

کوردستان سرزمینی متفاوت است. خصلت‌های خلق کورد، فرهنگ و منابع تاریخی آن با خلق‌های دیگر مشابه نیست و متفاوت است. ما به‌خوبی می‌دانیم که چرا اشغالگران به کوردستان حمله می‌کنند. می‌خواهند این خاک را که در آن فرهنگ ایجاد شده، بدون فرهنگ نمایاند. خاکی که اولین هویت‌ها در آن بوجودآمده را بدون هویت کرده و خاکی که در ابتدا زبان در آن به‌وجودآمده است را بدون زبان نمایند. خاکی که اجتماعی‌بودن انسان در آن بسیار قدرتمند است را بدون جامعه کنند. برای این هدف نیز حملات خود را افزایش می‌دهند و بر این اساس حمله می‌کنند. همه باید بدانند که همه این‌ها معانی خود را دارند. هرچند اشغالگران قدرتمند باشند و از هر تکنیک و ابزار مدرن استفاده کنند، اما نمی‌توانند اراده خود را بر خلق کورد و گریلا های آزادی کوردستان تحمیل کنند.

این امر نیز به ویژگی‌های این سازمان بازمی‌گردد. ممکن است نمونه‌های این در تاریخ حزب بسیار باشند. در این دوره نیز این مسئله بسیار مهم است. هرچند حملات سنگین باشند و در سطح عالی تکنولوژیک انجام شوند، اما اراده گریلاهای آزادی کوردستان به اشغالگران اجازه نخواهد داد کوردستان را اشغال کنند. درحقیقت این روح و اراده آپویی است که در قرن ۲۱ بنیاد نهاده شده‌است. سرچشمه این مقاومت در میلیتان و انقلاب آپویی پنهان است. به‌همین دلیل ممکن است دشمن هنوز این را نداند که نمی‌تواند خلق کورد و گریلاهای آزادی کوردستان را شکست بدهد. این مسئله در میدان‌های جنگ آشکار شد. هرچند حملات سنگین باشند اما خط آپویی اجازه نمی‌دهد اشغالگران در کوردستان مستقر شوند."

دشمن به ‌بن‌بست ‌رسیده و شکست‌ خورده است

داغستان انتقام فرمانده دیگر ه.پ.گ همچنین گفت، دولت ترکیه مدت ۶ سال است در سرتاسر کوردستان از عفرین تا زاگرس حملات گسترده‌ای انجام می‌دهد. وی گفت؛"هیچ کدام از این حملات نمی‌توانند به نتیجه برسند. در این مناطق که اکنون حملات انجام می‌شود، به بن‌بست رسیده و شکست خوردند و متحمل ضربات سنگینی شده‌اند. ما از عفرین تا زاگرس اجازه نخواهیم داد دشمن نفس بکشد. دوست و دشمنان همت بدانند تا یک گریلا زنده بماند، دشمن در خاک کوردستان نمی‌تواند به‌راحتی نفس بکشد و نمی‌تواند هرگز با آسایش مستقر شود. ما به خود و خلقمان و رهبرمان اعتماد داریم. آن‌ها هرگز نمی‌توانند اراده ما را شکست دهند. ما تا زمانی‌که دشمن را در این سرزمین شکست ندهیم متوقف نخواهیم شد.

با این باور و عقیده ما سر پا هستیم. علیه رهبری حصر سنگینی وجود دارد و تلاش می‌کنند ارتباطش را با خلق و گریلا قطع کنند و این‌گونه به نتیجه برسند. این خیالی بیش نیست چون رهبری ارتش و جنبشی ایجاد کرده ‌است که ما همه دلسوز یک روح مشترک هستیم. رهبری در جبهه جنگ قرار دارد و همیشه همراه ماست. در آواشین و زاپ دشمن شکست خواهد خورد. اراده و روحیه همه رفقا عالی و محکم است. می‌دانیم اگر دشمن پیروز شود، هدفش اشغال همه باشور کوردستان و هم دستاوردهای خلق کورد است. به‌ویژه باید خلقمان در باشور کوردستان به‌خوبی بدانند و بر این اساس رفتار کنند. اگر امروز سکوت کنند، فردا شهرهایشان را نیز از دست داده و آواره می‌شوند."