آکسیون کمیته فرانکفورت پژاک در محکومیت حملات رژیم ایران به فعالان مدنی روژهلات کوردستان

شماری از میهن‌دوستان کورد در شهر فرانکفورت آلمان با برگزاری گردهمایی بازداشت گسترده فعالان مدنی و اجتماعی کورد از سوی رژیم ایران را محکوم کردند.

روز پنج‌شنبه ٢۵/٢/٢٠٢١ از ساعت ١۵ تا ١٧ اعضای کمیته پژاک در شهر فرانکفورت آلمان با برگزاری تجمعی در مقابل کنسولگری رژیم ایران در اعمال رژیم آخوندی در قبال فعالان کورد را تقبیح کردند. شرکت کنندگان با در دست داشتن پرچم‌‌های کودار و کژار در این تجمع حضور به هم رساندند.

در آغاز گردهمایی جهانبخش رستمی در سخنانی به زبان آلمانی موضع خلق کورد در مورد دستگیری فله‌ای فعالان روژهلات کوردستان و قتل‌عام فرزندان خلق بلوچ از سوی سپاه را اعلام نمود. سپس فرشید بیانیه کمیته فرانکفورت پژاک را قرائت کرد.

متن بیانیه کمیته فرانکفورت پژاک به این شرح است:

" موج دستگيرى وبازداشت شهروندان كورد فعالان مدنى و محيط زيست در دو ماه اخير تا كنون به بيش از يكصد و پنجاه نفر رسيده اعدام و ارعاب در ميان خلقهاى ايران بويژه كوردستان و بلوچستان در سكون و سكوت دوران كرونا شدت گرفته است. رژيم اسلامى ايران هرگاه در صدد انتقام و زهر چشم از مبارزات و مقاومت عليه نظام مرتجعش برآمده، كوركورانه و با وقاحت و وحشيگرى تمام، كوردها و ديگر خلقها را مورد هجوم و قتل عام قرار داده است. در كارنامه چهل و دو ساله رژيم اسلامى ايران جز اعدام و شكنجه، زندان و سنگسار، خفقان و فقر، اعتياد، بيكارى و فساد چه گُلى بر سر مردم زده است. از ابتداى روى كار آمدن جمهورى اسلامى با رفراندم غير دمكراتيك و كذاييشان، در كوردستان مردم كورد يكصدا به جمهورى اسلامى نه گفتند و رفراندوم را تحريم و بايكوت كردند. در طى همه اين سال‌ها تحميل اين نظام خرافى و جاهل در منطقه، هيچگاه رژيم كهن‌پرست و تا دندان مسلحشان تا به امروز در كوردستان مشروعيت پيدا نكردند! حكومت ايران با تهديد محو كردن اسرائيل از روى زمين و ماليخولياى گسترش تشيع در سراسر جهان! دستيابى به بمب هسته‌اى و سلطه بر منطقه ميلياردها دلار را در پروسه ساخت سايت‌هاى هسته‌اى و موشكى، مطالعات و پژوهش، حفارى تونل‌هاى تاسيسات اتمى و تحريمهاى نامحدود در اين سالها و خسارات ناشى از اين پروژه بى‌فرجام كه هزاران ميليارد از ثروت ايران را بلعیدە، نه تنها خاورميانه را ناامن كرده بلكه با اين هزينه‌هاى افسانه‌اى می‌توانستند به جاى استراتژى نابودى اسراييل بیابان و كویر ایران را آباد كند. اينان در اين چهل و دوسال با بى برنامگى و بى دانشى جنگل و طبيعت را خراب كردند، چرخه طبيعى هزاران ساله آب را خشكاندند، علم و معرفت را دفن كردند تا براى موسسه دعاى حوادث و خرافه بودجه ايجاد كنند، داد و صداقت را در دادگاه‌هاى انقلاب سر بر دار كردند، و دزدان و اختلاسگران را فرارى و يا منزلتى رفيعتر دادند. زنان را در رفتن بى مجوز مرد منع كردند و در چادر و چارديوارى چپاندند، اينها سفير صلح و ديپلماسى نيستند اينان سفراى مرگند، قاسملو، شرفكندى، فرخزاد و صدها ترور وحشيانه از حركات و بركات همين سفارتخانه‌هاست، اينگونه مراكز كانون طرح ترور و جاسوسى است! هيولاى جمهورى اسلامى و معلم به حق داعش عُمرش را به تشديد اپيدمى كرونا، شليك به هواپيما و ايجاد بحران و تشنج منطقه اى بسته است، و تلاش دارد تا حاكميت منفورش را چند صباحى طولانيتر كند، اما اين ظلم و ستم به پايان خود نزديك شده، براى همين به دست و پا زدنهاى قبل از غرق شدن، به بازداشت‌هاى كوركورانه پرداخته، آنچه بر ما و رژيم روشن است؛ نه حاكميت مي‌تواند به شيوه گذشته سركوب كند! و نه خلق‌هاى ايران اين ديكتاتورى را برمي‌تابند.

زنده‌باد مبارزه و همبستگى خلق‌هاى ايران

حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) فرانکفورت"

در ادامه میهن‌دوستان دیگر نیز به اظهار دیدگاه‌های خویش پرداختند و سپس سعید ساعدی از اعضای کمیته روژهلات کنگره ملی کوردستان یادداشتی را به زبان فارسی قرائت کرد. در ادامه یک میهن‌دوست لک به زبان لکی مطالبی را در رابطه با سیاست‌های رژیم مستبد جمهوری اسلامی علیه خلق کورد ایراد کرد.