اعلام هویت دو گریلای شهید بستا

ه.پ.گ با انتشار اسامی دو گریلای یژا ستار که در روز ٢۶ ژوئن/ ۵ تیرماه در جنگ علیه ارتش اشغالگر در منطقه بستا استان شرنخ به شهادت رسیده بودند، با آرمان‌های شهیدان تجدید میثاق کرده است.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با صدور اطلاعیه‌ای اسامی دو گریلای زن را که در منطقه بستا-ی استان شرنخ به شهادت رسیده بودند منتشر کرد.

در آغاز اطلاعیه آمده است:

"روز ٢۵ ژوئن ٢٠٢١ در منطقه بستا-ی استان شرنخ ارتش اشغالگر ترکیه در مناطق شهریبان و بستا بلوزر عملیاتی نظامی را آغاز کرد. روز ٢۶ ژوئن ٢٠٢١ میان رفقایمان به نام‌های جاندا و رُزا با اشغالگران ترک جنگ سختی درگرفت. در این جنگ شماری از اشغالگران کشته شدند و شماری دیگر زخمی گردیدند. در جنگ رفقایمان جاندا و رُزا به عنوان الگوهای ملیتان آزاد تا آخرین نفس جنگیدند و به شهادت رسیدند.

جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: قدر مالگوز

   کد سازمانی: جاندا کیچی

   محل و سال تولد:  شرنخ

   نام مادر – نام پدر:  لیلا - نورالدین

  تاریخ و محل شهادت:  ٢۶ ژوئن ٢٠٢١ / بستا- شرنخ

   نام و نام خانوادگی: مولوده سفینتی

   کد سازمانی: رُزا بوتان

   محل و سال تولد: شرنخ

   نام مادر – نام پدر:  عابده – محمد احسان

  تاریخ و محل شهادت:  ٢۶ ژوئن ٢٠٢١ / بستا- شرنخ

جاندا کیچی

رُزا بوتان

ه.پ.گ در ادامه به شیوه‌ای مبسوط از مبارزات گریلایی شهدا جاندا و رُزا تجلیل به عمل آورده است و در پایان می‌افزاید:"رفقا جاندا و رُزا به عنوان دو ملیتان زن پیشاهنگ و گرامی بوتان حضور دشمن را در خاک خود نپذیرفتند و برای پایان دادن به آن مبارزه‌ای خستگی‌ناپذیر را به پیش بردند. مراتب تسلیت خود را نخست به خانواده گرامی رفقایمان جاندا و رُزا و خلق جزیر و شرنخ اعلام می‌داریم و پیمان می‌بندیم با تحقق میهن آزاد، انتقام خون رفقای شهید را از اشغالگران می‌گیریم."