امروز ششمین سالروز جنایت پرسوس از سوی دولت ترکیه است

​​​​​​​۶ سال پیش در چنین روزی رژیم فاشیست ترکیه در شهر پرسوس کوردستان دست به قتل‌عام بزرگی زد. این جنایت از سوی سازمان امنیت و استخبارات ترکیه-میت و با همکاری آ.ک.پ (حزب طیب اردوغان) عملی شد. در این جنایت سی‌وسه نفر جان خود را از دست دادند.

روز ٢٠ ژوئیه ٢٠١۵/ ٢٩ تیر ١٣٩۴ در شهر پرسوس هم مرز با کوبانی در محل استقرار جوانانی که در حال تهیه هدیه برای کودکان کوبانی بودند انفجار سهمگینی روی داد و در دم ٣٣ جوان جانباختند. رویدادهای قبل از این رویداد و پس از آن اثبات کردند که دولت ترکیه مستقیما در انفجارهای تروریستی علیه شهروندان این کشور دست داشته است و سازمان میت نقش برنامه‌ریزی و اجرای نقشه‌ها را بر عهده گرفته است.

خانواده جانباختگان در پرسوس ۶ سال است که خواهان عدالت و اجرای آن هستند، اما رژیم ترکیه در ازای بازداشت و محاکمه عاملان فشارها را بر خانواده قربانیان بیشتر کرده است. رژیم ترکیه ده‌ها نفر از زخمی‌ها و حتی وکلای خانواده‌های جانباختگان را بازداشت و به زندان محکوم کرده است. عناصر وابسته به رژیم ترک به مزار جانباختگان حمله کرده و سنگ مزار‌ها را شکسته‌اند.

طیب اردوغان، دیکتاتور ترکیه با همکاری نیروهای بین‌المللی منفعت‌طلب و گروهای تبهکار با توسل به جنگ، کشتار دسته‌جمعی و عملیات نابودی سیاسی مخالفان، رژیم متکی بر خود را بنیان گذاشت. در این راستا روز ٣٠ اکتبر ٢٠١۴ / ٨ مهرماه در نشست شواری امنیت ملی ترکیه –م.گ.ک "نقشه نابودی و امحا"[ی جنبش آزادیخواهی کوردستان] را به اجرا گذاشت. یکی از جنایت‌های رژیم فاشیستی ترکیه در پرسوس صورت گرفت. دیکتاتور ترکیه برای انتقام‌گیری از انقلاب روژاوا و شکست مفتضحانه خود در انتخابات ٧ ژوئن ٢٠١۵ شهر پرسوس را با استفاده از گروهک تبهکار داعش به خون کشید.

فدراسیون جوامع جوانان انقلابی سوسیالیست روز ٢٠ ژوئیه ٢٠١۵ به شعار "با همدیگر از روژاوا محافظت نمودیم و با همدیگر هم آبادش می‌کنیم" ٣٠٠ جوان از سرتاسر ترکیه کمک‌های انسانی از جمله اسباب‌بازی برای کودکان کوبانی را به شهر پرسوس در استان رحا بردند. جوانان در پرسوس به دیدار مرکز فرهنگی آمارا رفته و حین کنفرانس مطبوعاتی در مقابل ساختمان این مرکز هدف حمله بمب انتحاری قرار گرفتند. عبدالرحمان آلاگوز از اعضای حزب آ.ک.پ (حزب اردوغان) خود را میان جوانان منفجر کرد. در این حمله ٣٣ نفر جانباختند و بیش از ١٠٠ نفر دیگر زخمی شدند.