امروز سومین سالروز شهادت هیمن قمری است

امروز سومین سالروز شهادت گریلای یگان‌های مدافع شرق کوردستان (ی.ر.ک)، به نام هیمن قمری است. هیمن قمری (شروان ولات) سال ١٣٩٧ در منطقه‌ای در استان اورمیه در درگیری با نیروهای نظامی رژیم تا لحظه شهادت قهرمانانه جنگید و به کاروان شهدای کوردستان پیوست.

حملات همه جانبه و گسترده اشغالگران در مناطق مختلف کوردستان علیه خلق و دستاوردهای آن ادامه دارد. در شرق کوردستان علی رغم اینکه یگان‌های مدافع شرق کوردستان در وضعیت دفاعی قرار دارد، اما بارها مورد حمله نیروهای رژیم اشغالگر ایران و گروهای وابسته به آن قرار گرفته است. اما نکته قابل توجه اینست که چنین حملاتی هیچ وقت بدون پاسخ نبوده است.

روز ۹ شهریور ۱۳۹۸ در دره قامسلو، حدفاصل شهر اورمیه و شنو، نیروهای رژیم اشغالگر ایران علیه گریلا‌های ی.ر.ک تحرکات گسترده‌ای را آغاز کرد و در نتیجه‌ی آن میان نیروهای اشغالگر رژیم و یگان‌‌های مدافع شرق کوردستان درگیری روی داد. در نتیجه‌ی این درگیری یکی از گریلاهای ی.ر.ک به نام هیمن قمری با کدسازمانی شروان ولات به دنبال مقاومت و نبردی قهرمانانه به کاروان شهدا پیوست.

مرکز مطبوعات یگان‌های مدافع شرق کورستان ی.ر.ک در اطلاعیه‌ای در رابطه با شهادت گریلا شروان ولات اعلام کرد که رفیق شروان نمونه‌ای راستین آزادیخواهی فداکار، متواضع و زحمتکش بود که خستگی ناپذیر و بدون وقفه وظایف انقلابی خود را به بهترین نحو ممکن به انجام می‌رساند. او دارای شخصیتی با معیارهای اخلاقی والای انقلابی بود که در میان رفقایش به مبارزی معتمد و محبوب بدل شد.