امینه شنیاشار: من چنین زندگی را نمی‌پذیرم

تحصن خانواده‌ی شنیاشار در مقابل دادگاه رحا در ۱۴مین روز خود ادامه داشت. امینه شنیاشار گفت، "تا زمانی که قاتلین دستگیر نشوند، اگر حتی بمیرم از اینجا نخواهم رفت. من چنین زندگی را نخواهم پذیرفت".

امینه شنیاشار در حمله‌ی نگهبانان و بستگان ابراهیم خلیل یلدز نماینده‌ی آ.ک.پ، همسرش حاجی اسود شنیاشار و دو پسرش با نام‌های جلال و عادل را از دست داد. دایه امینه به همراه فرید شانیاشار پسر دیگرش که او هم در این حمله مجروح شده بود، مدت ۱۴ روز است در مقابل دادگاه رحا برای احقاق عدالت تحصن کرده است.

خانواده‌ی شنیاشار صبح امروز (دوشنبه ٢٢ مارس) نیز به مقابل ساختمان دادگاه رفته و با درخواست اجرای عدالت  به تحصن خود ادامه دادند.

دایه شنیاشار یک بار دیگر پرسش "عدالت کجاست؟" را مطرح کرد و گفت، "من می‌خواهم کسانی که فرزندانم را کشتند دستگیر شوند. تا مجرمان و قاتلان فرزندانم دستگیر نشوند، حتی اگر هم بمیرم از اینجا نخواهم رفت. اگر می‌خواهید من را دستگیر کنید، اما من هرگز چنین زندگی را نمی‌پذیرم."

در زمان انتخابات در سال ۲۰۱۸، ابراهیم خلیل یلدز نماینده‌ی مجلس آ.ک.پ و بستگان و نگهبانان او به شخصیت سرشناس منطقه‌ی پرسوس، حاجی اسود شنیاشار و پسرانش حمله کردند که در این حمله حاجی اسود و دو پسرش با نام‌های جلال و عادل کشته شدند.