انجمن صنفی معلمان کوردستان؛ اینجا کجاست کە جان انسان در حراجی همیشگی‌ست؟!

در بیانیه شعبه سقز و زیویه انجمن صنفی معلمان کوردستان آمده است: آنانکە مدعی نظم و امنیت و حفظ جان و مال مردمان هستند، اکنون دیگر جان‌ستان و عامل اصلی ناامنی گشتەاند!

شعبه سقز و زیویه‌ی انجمن صنفی معلمان کوردستان در بیانیه‌ای شدیداللحن قتل ژینا امینی از سوی نیروهای رژیم ایران را محکوم کرده است.

متن بیانیه با شعری از شیرکو بیکس، شاعر شهیر کورد در تقبیح سیاست‌های رژیم کوردستیز و زن‌ستیز جمهوری اسلامی ایران آغاز شده و در ادامه آمده است:

"تاران بەدەم کەسەوە پێناکەنێ، بەدەم مەرگەوە نەبێ..." [تهران به هیچ کسی تبسم نمی‌کند، مگر مرگ نباشد...]

مردم شریف ایران! همکاران فرهنگی!

بە کدامین گناە باید "ژینا امینی" رهسپار کلاس توجیە و ارشادی گردد کە او را بە آستانەی مرگ و نیستی می‌کشاند؟ فرمان برخوردهای قهری کە سرانجامش بە مرگ می‌انجامد چگونە و از کجا نشات می‌گیرد؟!

چندی قبل شلیر رسولی در مریوان، قربانی اقدام بە تجاوز فردی می‌شود کە با وقاحت تمام در پی عمل شومش بر‌می‌آید و ابایی از برخورد قانون و عواقب کارش ندارد! این فرد با کدامین پشتوانە، مقاومت و نارضایتی شلیر را نادیدە می‌گیرد و مصر بر انجام عمل شنیع تجاوز، او را مجبور بە خودکشی می‌کند؟!

هنوز مردم داغدار شلیر هستند کە جنایتی دیگر اتفاق می‌افتد:

ژینا امینی دختر کورد سقزی، سرشار از امید و آرزو را بە بهانەی حجاب و بە نام هدایت و ارشاد، بە اسارت می‌برند و پس از ساعاتی، او را بە کما می‌فرستند!

 اینجا کجاست کە جان انسان در حراجی همیشگی‌ست؟! چە بر سر این سرزمین و این مردم آوردەاند کە مسافرت خانوادگی هم دیگر نمی‌تواند امنیت داشتە باشد!

آنانکە مدعی نظم و امنیت و حفظ جان و مال مردمان هستند، اکنون دیگر جان‌ستان و عامل اصلی ناامنی گشتەاند! سرای امید را بە سرای نا امیدی و مرگ بدل کردەاند.

 ژینای ‌‌‌٢٢ سالە، کە همراە خانوادە بە سفری چند روزە می‌رود و خوشحال و متبسم و سرشار از زندگی، دست در دست برادر  قدم بر می‌دارد، بە ناگاە، نامحرمان تبسم را بر لبانش جراحی  و با نام رمز "حجاب" او را بە نیستی ارشاد می‌کنند!

در این آشفتە بازار پر از بی‌قانونی و دزدی و فساد و اختلاس، چە بی‌ارزش است جان آدمی!...

انجمن صنفی معلمان کوردستان (سقز و زیویە)، ضمن محکوم کردن شدید این جنایتها، و همچنین جنایت زرین‌‌دشت فارس، بە قوەی قضائیە، بە مجلس و دولت، موکدا یادآور می‌شود کە در کمترین زمان ممکن با رسیدگی فوری بە این پروندەها، آمران و عاملان را شناسایی و در دادگاه‌های علنی محاکمە کنند. خواستەی این انجمن، همچون سایر مردم حق‌طلب و آزاداندیش، اشد مجازات قاتلان بودە و هشدار می‌دهیم تا زمانیکە امنیت ایجاد شدە برای جانیان، بر اساس قانون بە ناامنی تبدیل نشود -تا زنان و دختران و جوانانمان بیشتر از این قربانی سیاستهای غلط نشوند- سایەی شوم جنایات مرگ‌آفرین همچنان بر این سرزمین گستردە خواهد بود و اگر مردم داغدار از اقدام حاکمیت مبنی بر ستاندن حق مظلومان ناامید گردند، بدون شک آتش انتقام همەی داغداران را فرا گرفتە و خشونت در ابعادی بسیار وسیعتر از اکنون، جامعە را در بر خواهد گرفت."