انتشار بیلان ٨ ماهە جنگ از سوی نیروهای مدافع خلق : ٢٧٤٤ کشته و ساقط کردن ١١ فروند هلیکوپتر

هشت ماه پیش ارتش ترکیه با لشکرکشی به زاپ و آواشین و سپس گسترش دامنه آن به متینا سعی در اشغال نواحی کوهستانی تحت حفاظت گریلاهای آزادیخواه کردستان را کرد....

هشت ماه پیش ارتش ترکیه با لشکرکشی به زاپ و آواشین و سپس گسترش دامنه آن به متینا سعی در اشغال نواحی کوهستانی تحت حفاظت گریلاهای آزادیخواه کردستان را کرد. از آنزمان جنگی بی‌امان تاکنون ادامه یافتە است کە که تلفات بسیار سنگینی برای نیروهای اشغالگر به همراه داشته است.

هشت ماه پیش ارتش ترکیه با لشکرکشی به زاپ و آواشین و سپس گسترش دامنه آن به متینا سعی در اشغال نواحی کوهستانی تحت حفاظت گریلاهای آزادیخواه کردستان را کرد. از آنزمان جنگی بی‌امان تاکنون ادامه یافتە است کە که تلفات بسیار سنگینی برای نیروهای اشغالگر به همراه داشته است.

در همین رابطە مرکز مطبوعاتی نیروی مدافع خلق اعلام نمودە است کە در جریان  هشت ماه حداقل ٢٧٤٤ متجاوز نظامی کشته شدەاند. گریلاها ١١ فروند هلی‌کوپتر دشمن را هم ساقط نمودەاند.

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی ه‌پ‌گ نتایج کارزارهای انقلابی "شاهین‌های زاگرس" و "جنگ خابور شهید ساواش مرعش" در حدفاصل چهاردهم آپریل تا دیروز چهاردهم دسامبر ٢٠٢٢ را اعلام نمود. در این اطلاعیه نوشته شده است مقاومت گریلاهای آزادی کردستان در برابر هجوم اشغالگرانه ارتش استعمارگر ترکیه به جنوب کردستان ٨ ماه را سپری کرد. رژیم فاشیستی -آک‌‌‌پ- م‌ه‌پ-، کوردهای آزاد و کردستان آزاد را مانعی فرا روی نقشەهای پلید خود می‌داند و به دنبال پاکسازی جنبش آزادی کردستان است. ارتش ترکیه با برخورداری از جنگ‌افزارهای ناتو و مزدوران محلی تصور می‌کرد بزودی میتواند به اهداف پلیدش دست یابد اما رزمندگان آپوئی هر وجب از خاک کردستان را به محل مقاومت بدل کردند. فدائیانه می‌جنگند و با نگاه به پیروزی و با کمترین امکانات در سخترین شرایط دشمن را ناکام گذاشته‌اند.

این اطلاعیه در رابطه با جنایات جنگی ارتش ترکیه به ٣١٥٢ مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی و بمب‌های ممنوعه اشاره کرده و به سکوت مجامع مسئول جهانی با وجود ارائه برخی شواهد موجود جنایات جنگی از سوی ه‌پ‌گ جلب توجه می‌کند. 

ه‌پ‌گ می‌گوید ارتش ترکیه با استفاده از بمب‌های فسفری، ترموباریک یا گرمافشاری و بمب‌‌های هسته‌های تاکتیکی و با گازهای سمی ممنوعه مرتکب وحشیگری‌های بزرگ شده است. نیروی مدافع خلق در بخش دیگری از این اطلاعیه با عنوان "گریلا نفس ارتش ترکیه را بریده است"، می‌نویسد گریلا با ارادەای مستحکم مبتنی بر استراتژی "جنگ انقلابی خلق"، در عملیات ترکیبی ضربات مهلکی به دشمن زده‌ است. گریلاهای کردستان در طول ٨ ماه مجموعا ٢٨٥٢ عـملیات علیه ارتش ترکیه انجام دادند. ه‌پ‌گ می‌گوید ٢٧٤٤ نظامی اشغالگر کشته شدند که ٢٠ تن از آنان از مقامات بلندپایه بودند. تعداد مجروحین دشـمن را ه‌پ‌گ ٣٨٥ نفر اعلام کرد.

این اطلاعیه حاکیست ارتش ترکیه با رسیدن زمستان و ناکامی در جنگ از لحاظ روحی در وضعیت دشواری بسر می‌برد و نظامیانش انگیزه ندارند. خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه سعی کرده که پریشانی شکست و تلفات ارتش را کتمان و از افکار عمومی پنهان کند. در ادامە بیانیە نیروهای مدافع خلق آمدە است ارتش فاشیست ترک تعداد واقعی کشته‌شدگانش را بیان نمی‌کند و اسامی آنان را علنی نمیکند. اجساد نظامیانش را با حملات هوایی از بین می‌برد، می‌سوزاند یا در کیسەها از صخرەهای بلند پرتاب می‌كند. راهکار دیگر دولت ترکیه برای فریب افکار عمومی، خبرسازی در مورد پیروزی‌های کذایی بوده است. ارتش ترکیه همچنین به ویدئوهای متعدد منتشر شده از سوی ه‌پ‌گ در مورد تلفات نظامی خود هیچ واکنشی نشان نداده است.

ه‌پ‌گ در ادامە می نویسد این نتایج با فداکاری و رشادت  شهیدای جاویدان ممکن شده است که مبارزاتی بی‌نظیررا  تداوم بخشیدەاند. در طول این مدت ١٩٩ گریلا تا آخرین نفس از مردم و سرزمینشان دفاع کردند و به شهادت رسیدند.