ارتش متجاوز ترک با بیل مکانیکی سنگرهای مقاومتی را تخریب می‌کند

ارتش غاصب ترک از هرگونه روش غیراخلاقی جنگی استفاده می‌کند، اما علی‌رغم آن نمی‌تواند مقاومت نیروهای گریلا را شکست دهد. در تازه‌ترین ویدیوی ضبط شده ارتش ترک در حال تخریب تونل‌های جنگ و سنگرهای ورخله دیده می‌شود.

دولت اشغالگر ترکیه از ۱۴ آوریل ۲۰۲۲ در مناطق زاپ، متینا و آواشین در مناطق حفاظت‌شده میدیا که مناطق گریلاهای آزادی کوردستان است، بدون وقفه و به‌طور مداوم به حملاتش ادامه می‌دهد. دولت اشغالگر ترکیه برای شکست مقاومت گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار از هرگونه روشی برای جنگ استفاده می‌کند.

طی ۴ ماه گذشته ارتش اشغالگر ترکیه با سلاح شیمیایی، گازهای سمی، بمب ترموباریک و بمب‌های اتمی تاکتیکی و همچنین بستن بمب به سگ‌ها، هرگونه ارزش انسانی را پایمال کرده و به هر گونه حمله‌ای دست می‌زند، اما هنوز نتوانسته‌است مقاومت نیروهای گریلا را شکست دهد.

یک ماه است تلاش می‌کنند با بیل مکانیکی ورخله را تخریب کنند

ارتش اشغالگر ترکیه این‌بار با بیل مکانیکی و بولدوزر تلاش می‌کند، سنگر و تونل‌های مناطق مقاومتی گریلا را از بین ببرد و به ظن خود آن‌ها به پیروزی دست یابد. در کوهستان ورخله در آواشین که جنگ به‌شدت ادامه دارد تلاش می‌کنند با بولدوزر و بیل مکانیکی سنگرها و تونل‌ها را از بین ببرند.

در نهم آگوست ۲۰۲۲ ویدئویی ضبط‌ شده و در این ویدئو دیده می‌شود که بیل‌های مکانیکی و بلدوزرها تلاش می‌کنند تونل‌ها و سنگرهای نیروهای گریلا را از بین ببرند. بر اساس اطلاعات به‌ دست‌ آمده مدت ۱ ماه است این بیل‌های مکانیکی و بولدوزرها برای تخریب تونل‌ها و سنگرها کار می‌کنند، اما هنوز نتوانسته‌اند سنگرها و تونل‌های منطقه را تخریب نمایند. منابعی در منطقه اعلام کردند ارتش ترکیه به‌طور مداوم لودرهایی از مرز ترکیه به کوهستان ورخله منتقل می‌کند.

زمانی که این ویدیو ضبط‌شده است و دولت ترکیه لودر و بلدوزرهایش را به آواشین برده بود پ.د.ک در میان مناطق مقاومتی کوه حکاری و کوه آمیدی در غرب زاپ با لودر برای ارتش اشغالگر ترکیه راه‌سازی می‌کرد.

خبرگزاری فرات ویدیوی احداث جاده توسط پ.د.ک برای ارتش اشغالگر ترکیه را منتشر کرد. این ویدئو در ۲۷ آگوست ۲۰۲۲ ضبط ‌شده بود. در این ویدئو دیده می‌شود که نیروهای پ.د.ک با ۲ بیل مکانیکی  ۵ بولدزور و ۵ خودروی باری تلاش می‌کردند تا جاده‌ای به سمت مناطق مقاومتی گریلا درست کنند.