استفاده ترکیه از سلاح شیمیایی در بمباران منطقه برواری بالا تأیید شد

در بیمارستان مشخص شده است که مجروحین بمباران برواری بالا در نتیجه بمباران شیمیایی ترکیه مسموم شده‌اند

یکی از اعضای خانواده‌ای که در بمباران برواری بالا آسیب دیدند اعلام کرد، در بیمارستان مشخص شده است که خانواده وی مسموم شده و از داروهای سم زدایی استفاده می‌کنند. اطلاعات منابع محلی نیز نشان می‌دهد که دولت ترکیه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

جنگنده‌های دولت اشغالگر ترکیه عصر روز گذشته منطقه برواری بالا از توابع استان دهوک را بمباران کردند. بر اساس اطلاعات منتشر شده دولت ترکیه در این بمباران از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

جیهاد عبدالله اهل روستای هروری و عضو خانواده‌ای که مادر، پدر و یک خواهرش به دلیل بمباران دولت ترکیه آسیب دیدند، به خبرگزاری روژنیوز اعلام کرد، در بیمارستان پزشکان به آنها اعلام کردند که به دلیل این بمباران مسموم شده و از  پادزهر برای آنها استفاده می‌کنند.

این هموطن در رابطه با محل بمباران گفت:"محل بمباران حدود یک کیلومتر از ما دور بود. در دره‌ای اتفاق افتاد، اما زهر و دود بمب پخش شده و تا روستای هرور پیشروی کرد. منطقه متعلق به غیرنظامیان است و خانه‌های مردم در آنجاست. چندین بار دیگر نیز این منطقه بمباران شده بود، اما هرگز مانند این بار نبوده است."

وی در ادامه گفت:"مادرم و پدرم و خواهرم با نام‌های عبدالله حسن، هدیه مصطفی و ایمان عبدالله در خارج از خانه بودند و تا زمانی که به خانه رسیدند، دود بمب را استنشاق کرده بودند. آنها دچار تنگی نفس شده و چشمان آنها قرمز شده بود و از چشمان آنها آب جاری شده بود. مادرم بیهوش شد. نفسش قطع شده و ما فکر کردیم که مرده است. سپس او را به بیمارستانی در کانی ماسی منتقل کردیم. در آنجا به هوش آمد و اکنون پدرم را به خانه آورده‌ام، اما مادرم و خواهرم هنوز در بیمارستان هستند."

وی در ادامه گفت:"در بیمارستان پزشک‌ها اعلام کردند که مسموم شده‌اند و از پادزهر استفاده کردند. اما آنها برای ما مشخص نکردند که شیمیایی بوده است."

جیهاد عبدالله در پایان سخنانش گفت:"ما هیچ اعتمادی به حکومت و حق حاکمیت عراق نداریم و به همین دلیل از سازمان ملل درخواست می‌کنیم، تا برای ترکیه مرزی مشخص کند. چون بر اساس قوانین بین‌المللی هیچ کشوری حق ندارد از مرزهای کشور دیگری عبور کند."

عصر روز گذشته ارتش اشغالگر ترکیه منطقه برواری بالا را بمباران کرد و ۳ هموطن به دلیل بمباران‌ها مسموم شدند.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق (ه.پ.گ) در اطلاعیه روز یکشنبه (۵ سپتامبر) اعلام نمود، دولت اشغالگر ترکیه تنها در خلال دو روز (۴ و ۵ سپتامبر)، ۱۷ بار از گازهای سمی در حمله به گریلاهای کوردستان استفاده کرده است.