استقبال بی‌نظیر شهروندان شنگال از انتخابات پارلمانی عراق

انتخابات زودهنگام پارلمان عراق از صبح امروز در این كشور آغاز شد. در شنگال نیز به بهانه نواقص تکنیکی و قطع جریان برق انتخابات با ساعاتی تأخیر آغاز شد. علی‌رغم موانع مذکور انتخابات در شنگال با استقبال گسترده شهروندان مواجه شده است.

پنجمین دوره انتخابات عراق از ساعت ٧ صبح به وقت محلی در سراسر این کشور آغاز شده است.

انتخابات در شنگال به بهانه نواقص تکنیکی و قطع جریان برق ساعاتی به تأخیر افتاد.

در شنگال ۶٨ هزار شهروند واجد حق رأی در ۵٢ مرکز آرای خود را به ۴٢٧ صندوق واریز می‌کنند.

ایزدی‌ها در شنگال، تلعزیر و بخش‌های آن با بیشترین موانع روبرو شده‌اند. گزارش‌های دریافت شده حاکی از ارعاب و تهدید شهروندان از سوی گروه‌های وابسته به پ.د.ک در شهرک خانه‌سور است.

فریده شنگالی عضو رهبری شبکه همکاری زنان ایزدی در مورد اقدامات پ.د.ک علیه مردم شنگال گفت:"به روال همیشه نقشه‌های کثیفی را علیه ما به اجرا گذاشته‌اند. جریان‌های سیاسی همچون پ.د.ک خوب بدانند که ما بر سر صندوق‌های رأی هم ایستادگی می‌کنیم. زنان ایزدی اجازه نمی‌دهند آنانی که از شنگال فرار کردند و خلق ایزدی را به داعش سپردند یکبار دیگر پا به خاک شنگال بگذارند."

گفته می‌شود که ارتش عراق و پ.د.ک از صبح امروز افراد آواره ایزدی و همچنین عرب‌های سنی را که در سال ٢٠١۴ در فرمان شنگال دست داشتند با مینی‌بوس به مراکز اخذ رأی منتقل کرده‌اند تا به نامزد پ.د.ک رأی دهند.

ساکنان شنگال با اطلاع از فتنه‌های پ.د.ک بسوی مراکز اخذ رأی روان شده‌اند و آرای خود را برای انتخاب نماینده واقعی خود به صندوق می‌اندازند.