ائتلاف کوردستانی احزاب باکور حملات رژیم ایران به احزاب روژهلات را محکوم کرد

احزاب و سازمان‌های سیاسی کورد شمال کوردستان حملات رژیم متجاوز ایران به پایگا‌ه‌های احزاب شرق کوردستان در جنوب را محکوم کردند.

رژیم ایران روز ٢٨ سپتامبر/ ۶ شهریور پایگاه‌ها و مراکز احزاب روژهلات کوردستان در منطقه زرگویز سلیمانیه و شهرک کویه را هدف حملات راکتی و پهپادی قرار داد. در این حملات بیش از ١٣ تن از جمله چندین غیرنظامی جان باختند و بیش از ۵۶ نفر زخمی شدند.

ائتلاف کوردستانی احزاب و سازمان‌های باکور متشکل از کنگره جامعه دمکراتیک (ک.ج.د)، حزب دمکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ)، حزب مناطق دمکراتیک(ب.د.پ)، حزب دمکرات کوردستان-ترکیه، حزب دمکرات کوردستان-باکور، حزب زحمت‌کشان کوردستان، حزب اسلام کوردستان و حزب آزادی در بیانیه‌ای مشترک حملات رژیم متجاوز ایران را محکوم کردند.

در بیانیه مشترک ائتلاف کوردستانی آمده است:"قتل ژینا امینی اعتراضات دمکراتیک و مدنی را در سراسر ایران به دنبال داشت، اما رژیم درصدد است با این حملات موج اعتراضات را متوقف کند. این مقاومت مدنی با پیشاهنگی و مقاومت زنان ادامه دارد و در تمامی جهان با استقبال مواجه شده است. رژیم ایران در واکنش به این مقاومت به شیوه‌ای ددمنشانه به اقلیم کوردستان (عراق) حمله‌ کرد.

ایران از یکسو به اقلیم کوردستان حمله می‌کند و از سوی دیگر ترکیه جنوب و روژاوا را هدف حمله قرار می‌دهد. لازم است جریان‌های سیاسی کوردستان در مقابل این حملات اتحاد و همبستگی خود را نشان دهند.

ما همچو ائتلاف کوردستانی این حملات را بشدت محکوم می‌کنیم و خواستار متوقف کردن حملات مذکور می‌باشیم. از حکومت عراق، حکومت اقلیم کوردستان، سازمان ملل، اتحادیه عرب و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دعوت می‌کنیم در مقابل این حملات به وظایف خود عمل کنند. مراتب تسلیت خود را به خانواده جانباختگان اعلام داشته و  برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم."