از فعالان گروگان گرفته شده در زندان‌های پ.د.ک اطلاعی در دست نیست

روزنامه‌نگاران و فعالان بهدینانی که توسط پارت دمکرات کوردستان به گروگان گرفته شده‌اند از ٢١ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده‌اند. پ.د.ک بدتر از رژیم اردوغان حتی اجازه ملاقات خانواده زندانیان اعتصابی و یا مکالمه تلفنی با اعضای خانواده را نمی‌دهد.

دادگاه کیفری هولیر روز ١۶ فوریه ۵ فعال و روزنامه‌نگار بهدینان را به اتهام "برهم زدن امنیت و جاسوسی" به درخواست مسرور بارزانی رئیس سازمان اسختباراتی پ.د.ک (پاراستن) به هرکدام ۶ سال زندان محکوم کرد.

شیروان شیروانی، شوان سعید، گوهدار زیباری، ایاض کرَم و هاریوان عیسی که به شیوه‌ای غیرقانی توسط نهادهای امنیتی بارزانی‌‌ها ربوده و محاکمه شده بودند روز ١٧ فوریه اعلام کرده‌ بودند که دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

اعتصاب غذای این روزنامه‌نگاران ٢١ روز خود را سپری کرده است. ایهان سعید برادر شوان سعید در گفتگو با خبرگزاری روژنیوز اعلام کرد: ٣ هفته است که نمی‌توانم از شوان اطلاعی کسب کنم. ما نمی‌دانیم که وضعیت سلامتی آنان چگونه است. باید هر هفته اجازه مکالمه تلفنی با خانواده به آنان داده شود. اما ٣ هفته‌ است که آنان را از این حق محروم کرده‌اند."

بشدار حسن وکیل مدافع روزنامه‌نگاران و فعالان به گروگان گرفته شده بهدینان در این رابطه اظهار نمود:"ما امروز خواستار ملاقات با زندانیان و روشن کردن وضعیت آنان هستیم. اما هنوز معلوم نیست چه پاسخی به در خواست ملاقات ما داده می‌شود."